21:15:42 Europe / Stockholm

SAS

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-12-12 Bokslutskommuniké 2024
2024-09-12 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-05-30 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-03-19 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2024-03-07 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-01-10 Extra Bolagsstämma 2024
2023-11-30 Bokslutskommuniké 2023
2023-09-01 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-06-01 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-03-17 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2023-03-16 Årsstämma 2023
2023-02-24 Kvartalsrapport 2023-Q1
2022-11-30 Bokslutskommuniké 2022
2022-08-26 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-05-31 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-03-18 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2022-03-17 Årsstämma 2022
2022-02-22 Kvartalsrapport 2022-Q1
2021-11-30 Bokslutskommuniké 2021
2021-09-01 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-05-27 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-03-17 Årsstämma 2021
2021-03-09 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2021-02-25 Kvartalsrapport 2021-Q1
2020-12-03 Bokslutskommuniké 2020
2020-09-22 Extra Bolagsstämma 2020
2020-08-25 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-05-28 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-03-13 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2020-03-12 Årsstämma 2020
2020-02-26 Kvartalsrapport 2020-Q1
2019-12-05 Bokslutskommuniké 2019
2019-08-27 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-05-28 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-03-14 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2019-03-13 Årsstämma 2019
2019-02-27 Kvartalsrapport 2019-Q1
2018-12-05 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2018-12-04 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-02 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2018-08-31 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-02 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2018-05-30 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-03 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2018-04-10 Årsstämma 2018
2018-02-27 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-02 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2017-12-12 Bokslutskommuniké 2017
2017-11-03 Extra Bolagsstämma 2017
2017-11-02 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2017-09-05 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-03 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2017-06-21 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-04 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2017-03-08 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-23 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2017-02-22 Årsstämma 2017
2017-02-02 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2016-12-13 Bokslutskommuniké 2016
2016-11-03 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2016-09-08 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-04 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2016-06-10 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-03 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2016-03-09 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2016-03-08 Årsstämma 2016
2016-03-08 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-04 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2015-12-16 Bokslutskommuniké 2015
2015-11-04 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2015-09-08 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-08-04 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2015-06-18 Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-03-05 Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-02-20 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2015-02-19 Årsstämma 2015
2015-02-04 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2014-12-18 Bokslutskommuniké 2014
2014-10-04 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2014-08-01 Kvartalsutdelning SAS PREF 12.5
2014-02-19 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2013-12-19 Bokslutskommuniké 2013
2013-09-04 Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-06-11 Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-03-21 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2013-03-20 Årsstämma 2013
2013-03-08 Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-02-15 Bokslutskommuniké 2012
2012-11-12 Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-08-08 Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-05-03 Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-04-20 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2012-04-19 Årsstämma 2012
2012-02-08 Bokslutskommuniké 2011
2011-11-08 Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-08-17 Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-05-10 Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-04-12 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2011-04-11 Årsstämma 2011
2011-02-09 Bokslutskommuniké 2010
2010-11-10 Kvartalsrapport 2010-Q3
2010-08-18 Kvartalsrapport 2010-Q2
2010-06-07 Split SAS 30:1
2010-04-22 Kvartalsrapport 2010-Q1
2010-04-13 Årsstämma 2010
2010-04-08 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2010-02-09 Bokslutskommuniké 2009
2009-11-05 Kvartalsrapport 2009-Q3
2009-08-12 Kvartalsrapport 2009-Q2
2009-04-28 Kvartalsrapport 2009-Q1
2009-04-01 Ordinarie utdelning SAS 0.00 SEK
2009-03-31 Årsstämma 1

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorTjänster
IndustriFordon & Transport
SAS är ett skandinaviskt flygbolag. Flygrutterna består av inrikes- och utrikesflyg, med Europa, Nordamerika och Asien som dominerande resmål. Övrig verksamhet som bolaget bedriver förutom passagerarflyg innefattar även transport- och frakttjänster, samt markhantering och tekniskt underhåll. Idag är bolaget en del av Star Alliance koncernen. SAS grundades 1946 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-03-07 08:00:10
Jag är glad att summera ett första kvartal och vintersäsong med hög aktivitet
för SAS, som präglats av ökade passagerarvolymer samt ett flertal nya spännande
projekt och destinationer. Det är glädjande att se att fler och fler människor
väljer att resa med SAS, vilket tydligt bekräftar att vårt arbete med att trappa
upp verksamheten är fortsatt?framgångsrikt.

Vi förbereder oss för sommarsäsongen, då SAS kommer att flyga till över 130
destinationer i mer än 40 länder. Vi har lagt till fler avgångar till populära
destinationer runtom i Europa, och nio nya europeiska destinationer. Vi kommer
också att öka antalet flygningar till Nordamerika och Asien i sommarprogrammet
genom att lägga till avgångar till populära destinationer såsom New York och
Tokyo. Vi har också utökat sommarprogrammet till att omfatta Atlanta i det
nordamerikanska nätverket, med dagliga direktflyg under hela sommarsäsongen. Vi
ser fram emot att flyga våra passagerare till deras sommardestinationer.

SAS strävar efter att vara en drivande kraft inom hållbart flyg och i januari
offent­liggjorde vi ett nytt samarbete med Airbus, Swedavia, Vattenfall och
Avinor för att tillsammans undersöka möjligheterna till infrastruktur för
vätgasdrivna flygplan på flygplatser i Norge och Sverige, med målet att utveckla
ett ramverk för introduktionen av vätgasdrivna flygplan. Detta partnerskap är
ett viktigt steg för att driva omställningen mot att uppnå nettonollutsläpp.

Vi gör stabila framsteg med chapter 11-processen i USA och med att nå de
övergripande målen för SAS FORWARD. I november ingick vi investeringsavtal med
det vinnande budkonsortiet i anskaffningsprocessen för vår exitfinansiering,
bestående av Castlelake, Air France-KLM och Lind Invest tillsammans med danska
staten. Avtalet innebär en sammanlagd investering i det rekonstruerade SAS
motsvarande cirka 13,2 miljarder SEK. Vi har för närvarande som målsättning att
få chapter 11-planen godkänd av den amerikanska domstolen under första kvartalet
2024, följt av regulatoriska godkännanden och en sannolik svensk
företagsrekonstruktion på SAS AB-nivå. Som ett resultat av den processen
upprepar vi vår förväntan att ersättningen till oprioriterade borgenärer kommer
att vara förhållandevis liten, att efterställda borgenärer inte kommer att få
någon ersättning alls och att det inte kommer att finnas något värde kvar till
befintliga aktieägare i SAS AB, samt att samtliga av SAS AB:s stamaktier och
noterade kommersiella hybridobligationer förväntas bli inlösta, indragna och
avnoterade i samband med chapter 11-processens slutförande. Eventuell
utbetalning av ersättning till borgenärer kommer att ske först efter att
transaktionen slutförts och villkoren för utbetalning till borgenärer uppfyllts.
Vårt mål är för närvarande att slutföra rekonstruktionsförfarandena omkring
halvårsskiftet 2024.

NOVEMBER 2023-JANUARI 2024

· Intäkter: 8 923 (7 896) MSEK
· Resultat före skatt (EBT):  -1 070 (-2 449) MSEK
· Resultat före skatt och jämförelsestörande poster: -1 032 (-2 451) MSEK
· Periodens resultat: -1 453 (-2 709) MSEK
· Resultat per stamaktie: -0,20 (-0,37) SEK

VIKTIGA HÄNDELSER UNDER KVARTALET

· Den 4 nov ingick SAS ett investeringsavtal med det vinnande ­budkonsortiet
samt ett DIP-låneavtal med Castlelake.
· Den 15 nov återbetalade SAS sitt ursprungliga DIP-lån.
· Den 29 nov meddelade EU-kommissionen att SAS rekapitalisering år 2020 är
förenlig med statsstödsregler och godkänd.
· Den 2 jan tillkännagav SAS fler än 130 destinationer i över 40?länder för
sommarsäsongen 2024, inklusive nio nya europeiska?destinationer.
· Den 23 jan offentliggjorde SAS uppdaterade finansiella prognoser för det
rekonstruerade SAS. SAS har för närvarande som målsättning att få chapter 11
-planen godkänd av den amerikanska domstolen under första kvartalet 2024, följt
av regulatoriska godkännanden och en sannolik svensk företagsrekonstruktion på
SAS AB-nivå. SAS förväntar sig för närvarande att slutföra
rekonstruktionsförfarandena omkring halvårsskiftet 2024.
· SAS förväntar sig en förhållandevis liten ersättning till oprioriterade
borgenärer, ingen ersättning alls till efterställda borgenärer och att inget
värde finns kvar för befintliga aktieägare i SAS AB, efter
rekonstruktionsprocessens slutförande. Samtliga av SAS AB:s stamaktier och
noterade kommersiella hybridobligationer förväntas vidare bli inlösta, indragna
och avnoterade.


VIKTIGA HÄNDELSER EFTER KVARTALETS SLUT

· Den 5 feb gav SAS in en andra reviderad chapter 11-plan och ett s.k.
disclosure statement till den amerikanska domstolen. Chapter 11-planen stöds av
kommittén för oprioriterade borgenärer

PROGNOSER

· Delårsrapporten för det första kvartalet innehåller finansiella ­prognoser
på sidan 10.

KVARTALSRESULTAT

Vi noterade en fortsatt stabil efterfrågan från passagerarna under hela första
kvartalet, och det totala antalet passagerare ökade med 6,3 procent jämfört med
motsvarande period föregående år. Jämfört med motsvarande period föregående år
ökade vår RPK (Betalda passagerarkilometer) med 13,3 procent medan kapaciteten
ökade med 9,3 procent. Kabinfaktorn för kvartalet var 71,8 procent, 2,6
procentenheter högre jämfört med motsvarande period föregående år.

Den ökade efterfrågan från passagerarna och den ökade produktionen ledde till
att våra rörelseintäkter ökade med 13 procent jämfört med motsvarande period
föregående år och landade på 8,9 miljarder SEK för kvartalet. Resultatet före
skatt slutade på -1,1 miljarder SEK vilket är en förbättring med 1,4 miljarder
SEK jämfört med motsvarande period föregående år.

SAS behåller fokus på kostnadsbesparingar i hela verksamheten för att
säkerställa vår konkurrenskraft, och de totala rörelsekostnaderna för kvartalet
slutade på 10,1 miljarder SEK. Många av kostnadseffektiviseringarna i SAS
FORWARD-planen trappas upp över tid, och några har implementerats men får inte
tas upp i vårt finansiella resultat förrän efter slutförandet av chapter 11
-processen, däribland kostnadsbesparingarna från rekonstruktionen av
flygplansflottan.

Kassamedlen i slutet av kvartalet uppgick till 5,3?miljarder SEK. Kassaflödet
från den löpande verksamheten under kvartalet uppgick till ett kassautflöde om
38 miljoner SEK.

NYA LINJER OCH DESTINATIONER

Som en del av SAS strategi att stärka vårt erbjudande för skandinaviska
resenärer och att anpassa oss till den relativa ökningen i efterfrågan på
fritidsresor har SAS under kvartalet meddelat att man öppnar flera nya linjer.
Vi gör oss just nu redo för sommarsäsongen, och i början av januari hade vi
nöjet att meddela att SAS kommer att flyga till över 130 destinationer i mer än
40 länder i sommar. Vi har lagt till fler avgångar till populära destinationer
runtom i Europa, och vi har lagt till nio nya europeiska destinationer, bland
annat direktflyg till Ibiza samt till Tivat på Montenegros kust. Vi kommer också
att öka antalet flygningar till Nordamerika och Asien i sommarprogrammet genom
att lägga till avgångar till populära destinationer som New York och Tokyo.

Vi har också utökat sommarprogrammet till att omfatta Atlanta i det
nordamerikanska nätverket, med dagliga direktflyg under hela sommarsäsongen. Med
närmare 94 miljoner passagerare på genomresa under 2022 är Hartsfield-Jackson
Atlanta International Airport världens mest frekventerade och effektiva
flygplats. Godstransporter förväntas spela en viktig roll för den här linjen,
delvis på grund av närheten till Port of Savannah, Amerikas största och mest
snabbväxande containerterminal. Det innebär ett utökat erbjudande för SAS
passagerare, som kan se fram emot att nå flera nya och spännande destinationer i
hela södra USA, Karibien och Latinamerika, alla tillgängliga från Atlanta.

Vidare har SAS satt in fler avgångar mellan Stockholm och Skellefteå, på grund
av den ökade tillväxten i Skellefteå-regionen. Från och med den 8 april kommer
SAS att erbjuda fler avgångar de dagar då affärsresandet är som störst. En
utökad luftfart spelar en viktig roll i regionens pågående expansion och vi är
stolta över att kunna erbjuda företag och invånare i Skellefteå möjligheter att
nå omvärlden.

I februari, efter kvartalets utgång, lanserade vi konceptet Destination Unknown,
som innebär att SAS bjuder in EuroBonus-medlemmar att följa med på en resa med
okänd slutdestination. Den 5 april kliver SAS EuroBonus-medlemmar på ett flyg
från Köpenhamns flygplats som tar dem till en hemlig destination. Resenärerna
bjuds in att utforska konceptet med att flyga till en okänd destination och
följa med på ett unikt äventyr som SAS anordnar. Vi var glada över det stora
intresset för det här konceptet, och över 1 000 medlemmar anmälde sitt intresse
för att följa med på den hemliga resan inom bara några minuter efter att anmälan
öppnade. Mysteriet med den okända destinationen kommer att hålla resenärerna på
helspänn under flygresan ända tills destinationen avslöjas. Samtliga biljetter
inom ramen för Destination Unknown är biobränslebiljetter.

SAS signerade också en treårig förlängning av avtalet med Equinor i februari,
både för inrikesflyg och internationella flygningar. Avtalet med Equinor utgör
ett väsentlig bidrag till SAS passagerarvolym i Norge. SAS valdes utifrån sitt
omfattande nätverk, sin attraktiva tidtabell, sina kommersiella villkor samt att
bolaget har en av Europas modernaste flygplansflottor. Vi är mycket glada att
Equinor återigen har valt SAS som sitt föredragna bolag för affärsresande,
vilket visar på ett fortsatt förtroende för oss under de kommande tre åren.

TRANSFORMATIONSPLANEN - UPPDATERING

Vi lanserade vår omfattande transformationsplan SAS FORWARD i samband med första
kvartalsrapporten för 2021/2022, i slutet av februari 2022. Målet med
transformationsplanen är att säkerställa SAS långsiktiga konkurrenskraft i den
globala flygbranschen. För att påskynda genomförandet av SAS FORWARD meddelade
vi den 5 juli 2022 att vi frivilligt hade lämnat in en ansökan om att inleda ett
chapter 11-förfarande i USA, ett väletablerat och flexibelt juridiskt ramverk
för rekonstruktion av företag med verksamhet i ett flertal jurisdiktioner. Genom
denna process är vår målsättning att nå överenskommelser med viktiga
intressenter, rekonstruera bolagets skulder, omstrukturera vår flygplansflotta
och få ett betydande kapitaltillskott.

Under kvartalet, i november, ingick vi investeringsavtal med det vinnande
budkonsortiet i anskaffningsprocessen för vår exitfinansiering, bestående av
Castlelake, Air France-KLM och Lind Invest tillsammans med danska staten.
Avtalet innebär en sammanlagd investering i det rekonstruerade SAS motsvarande
cirka 13,2 miljarder SEK, inklusive cirka 5,2 miljarder SEK i nya onoterade
aktier och cirka 8 miljarder SEK i säkerställda konvertibla skuldebrev. Som en
del av transaktionen har vi också tryggat ny debtor-in-possession ("DIP")
-finansiering om 5,5 miljarder SEK med Castlelake. Medlen från den nya DIP
-finansieringen används bland annat för att refinansiera SAS ursprungliga DIP
-lån, öka likviditeten och stödja SAS väg till en exit från sin frivilliga
rekonstruktionsprocess. Refinansieringen av SAS ursprungliga DIP-lån slutfördes
i november.

Som en del i transaktionen är avsikten att SAS på sikt ska lämna Star Alliance
och gå med i SkyTeam Alliance, vilken Air France-KLM är en av grundarna av.
Genom slutförandet av denna process och de möjligheter som ett medlemskap i
SkyTeam öppnar upp, kommer vi att kunna förbättra SAS erbjudande ytterligare,
till förmån för våra kollegor, kunder och de samhällen där vi är verksamma. Det
här är verkligen ett spännande steg för SAS. Det är däremot viktigt att komma
ihåg att inget förändras i nuläget. SAS är fortfarande en del av Star Alliance
och våra EuroBonus-medlemmar kommer att fortsätta att åtnjuta sina vanliga
förmåner när de flyger med våra partnerflygbolag. Medlemmarna kan fortsätta att
samla och tjäna in poäng - precis som idag, och deras förmåner när de flyger med
SAS kommer inte att påverkas. Den avtalade exittransaktionen kommer fortsatt att
vara beroende av ett godkännande i samband med SAS plan för omorganisation i
enlighet med vår chapter 11-process.

Den 5 februari 2024 lämnade SAS in en andra reviderad chapter 11-plan samt ett
relaterat s.k. disclosure statement till den amerikanska domstolen. SAS
offentliggjorde också förväntade ersättningar till borgenärer i chapter 11
-processen samt att Kommittén för oprioriterade borgenärer stödjer chapter 11
-planen. Chapter 11-planen och disclosure statement är föremål för domstolens
godkännande och kan komma att revideras?ytterligare.

 Vi har för närvarande som målsättning att få chapter 11-planen godkänd av den
amerikanska domstolen under första kvartalet 2024, följt av regulatoriska
godkännanden och en sannolik svensk företagsrekonstruktion på SAS AB-nivå. Som
ett resultat av den processen upprepar vi vår förväntan att ersättningen till
oprioriterade borgenärer kommer att vara förhållandevis liten, att efterställda
borgenärer inte kommer att få någon ersättning alls och att det inte kommer att
finnas något värde kvar till befintliga aktieägare i SAS AB, samt att samtliga
av SAS AB:s stamaktier och noterade kommersiella hybridobligationer förväntas
bli inlösta, indragna och avnoterade i samband med chapter 11-processens
slutförande. Eventuell utbetalning av ersättning till borgenärer kommer att ske
först efter att transaktionen slutförts och villkoren för utbetalning till
borgenärer uppfyllts. Vårt mål är för närvarande att slutföra
rekonstruktionsförfarandena omkring halvårsskiftet 2024.

STEG MOT FOSSILFRITT FLYG

SAS strävar efter att minska koldioxidutsläppen inom flyget och det enda sättet
att nå framsteg med denna ambitiösa plan är genom samarbete. Genom att göra våra
kunder delaktiga och arbeta ihop kan vi minska koldioxidutsläppen och möjliggöra
en mer storskalig produktion av hållbara flygbränslen.

Ett flertal organisationer anslöt sig till SAS Corporate Sustainability Program
(CSP) under kvartalet. Vi var glada att kunna meddela att Skellefteå City
Airport blir den första enskilda flygplatsen som går med i CSP, och att SKEBO
Skelleftebostäder AB blir det första fastighetsbolaget som ansluter sig till
CSP. Partnerskapen innebär att organisationerna köper miljövänligt flygbränsle
till alla sina affärsresor under 2023/2024. Vi hoppas att de här partnerskapen
ska inspirera andra företag att gå med i vårt CSP och bli en del av resan att
omvandla flyget för kommande generationer.

SAS har meddelat ett nytt samarbete med Airbus, Swedavia, Vattenfall och Avinor
för att tillsammans undersöka möjligheterna till infrastruktur för vätgasdrivna
flygplan på flygplatser i Norge och Sverige. Vätgas förväntas bli en betydande
bränslekälla för flyget i framtiden, och målet med samarbetet är att utveckla
ett ramverk för introduktionen av vätgasdrivna flygplan. Genom att samarbeta med
några av de starkaste och mest innovativa aktörerna i branschen tar vi vårt
ansvar för att driva omställningen mot att uppnå nettonollutsläpp. Det är en
viktig resa - a journey that matters - inte bara för SAS utan för hela
flygbranschen.

Den 23 januari lanserade vi även programmet EuroBonus Conscious Traveler. Med
det nya programmet kan EuroBonus-medlemmar göra medvetna val när de reser med
SAS samtidigt som de belönas för det. I hjärtat av Conscious Traveler finns ett
enda mål: att göra kunderna delaktiga i resan mot nettonollutsläpp. Lanseringen
av EuroBonus Conscious Traveler är ett bidrag till branschens mål om netto noll
koldioxidutsläpp till 2050 - kanske vår viktigaste resa hittills. Vi ser fram
emot att följa programmets effekter under?året.

FRAMÅTBLICK

Jag är nöjd med att kunna summera en vintersäsong med hög aktivitet för SAS,
präglad av ökade passagerarvolymer samt ett flertal nya spännande projekt
och?destinationer.

Vi fortsätter arbetet med att slutföra chapter 11-processen i USA och med att nå
de övergripande målen för SAS FORWARD. Målsättningen i nuläget är att få chapter
11-planen godkänd av den amerikanska domstolen under första kvartalet 2024, för
att därefter erhålla regulatoriska godkännanden och genomföra en svensk
företagsrekonstruktion på SAS AB-nivå. Även om mycket arbete återstår är jag
nöjd med att se de betydande framstegen vi gör för att bli ett
konkurrenskraftigt och ekonomiskt starkt bolag.

Jag är tacksam för det hårda arbete som mina kollegor på SAS utför för att
säkerställa att vi tar hand om våra kunder på bästa sätt, och att säkerställa
att kunderna får den service samt kvalitet de förväntar sig av oss. Tack till
alla för era goda insatser!

Som alltid ser vi fram emot att välkomna våra kunder ombord på våra flygplan.

Anko van der Werff
VD och koncernchef
Stockholm den 7 mars 2024


Telefonkonferens - första kvartalet 2024

En telefonkonferens och webcast för investerare, analytiker och media kommer att
hållas kl. 10.00 CET. Anko van der Werff, vd & koncernchef, och Erno Hildén,
Executive Vice President och CFO, kommer att presentera och kommentera
rapporten. Presentationen hålls på engelska.

Webblänk (ingen föranmälan krävs): https://ir.financialhearings.com/sas-q1-2024

Registrering för deltagande via telefonkonferens:
https://conference.financialhearings.com/teleconference/?id=5002479

Efter registreringen får du telefonnummer och ett konferens/användar-ID för att
logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa
muntliga frågor

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS press office, +46 8 797 29 44
Investor relations, +46?709?977 070

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, med knutpunkter i Köpenhamn, Oslo och
Stockholm, flyger till resmål i Europa, USA och Asien. Inspirerade av vårt
skandinaviska arv och hållbarhet, är SAS en drivande kraft inom hållbart flyg
och i omställningen till flyg med nettonollutsläpp. Vi minskar kontinuerligt
våra koldioxidutsläpp genom att använda mer hållbart flygbränsle, investera i
nya bränslesnåla flygplan och genom partnerskap för innovation i ny disruptiv
teknik- och på så sätt bidrar vi till branschens mål om netto noll
koldioxidutsläpp till 2050. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster,
tekniskt underhåll och frakttjänster. För ytterligare information besök
https://www.sasgroup.net

Denna information är sådan information som SAS AB är skyldigt att offentliggöra
enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Erno
Hildéns försorg, för offentliggörande den 7 mars 2024, kl. 08:00 CET.