Söndag 14 December | 16:49:18 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2026-11-27 19:00 Kvartalsrapport 2026-Q3
2026-08-27 19:00 Kvartalsrapport 2026-Q2
2026-05-27 19:00 Kvartalsrapport 2026-Q1
2026-02-27 N/A Bokslutskommuniké 2025
2025-11-27 - Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-27 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-30 - Årsstämma
2025-05-27 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-05-20 - Extra Bolagsstämma 2025
2025-05-09 - X-dag ordinarie utdelning EDYOU 0.00 SEK
2025-02-27 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-27 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-27 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-08-09 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-06-17 - Årsstämma
2024-06-03 - X-dag ordinarie utdelning EDYOU 0.00 SEK
2024-05-27 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-27 - Bokslutskommuniké 2023
2023-12-15 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-11-27 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-25 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-05 - X-dag ordinarie utdelning EDYOU 0.00 SEK
2023-02-28 - Bokslutskommuniké 2022
2023-01-04 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-25 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning EDYOU 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-25 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-25 - Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorSällanköp
IndustriGaming
edyoutec är ett svenskt bolag inom spel och digital utbildning. Bolaget består av två vertikaler, EdTech och Games. Inom vertikalen EdTech fokuserar bolaget på att utveckla produkter inom genrer som spelbaserat lärande. Inom vertikalen Games bygger affärsidén på att utveckla och distribuera free-to-play-spel inom mobilspel för Android och iOS. edyoutec riktar sig till konsumenter och utbildningssektorn samt når marknader globalt. edyoutec grundades 2015 och har huvudkontor i Uppsala, Sverige.

Intresserad av bolagets nyckeltal?

Analysera bolaget i Börsdata!

Vem äger bolaget?

All ägardata du vill ha finns i Holdings!

2023-09-22 16:50:00

Wicket Gamings dotterbolag Wegesrand har erhållit ytterligare ordrar från befintliga kunder till ett värde av ca 1,2 MSEK (100 000 EUR).

Wegesrand har under de senaste veckorna fått tilläggsordrar värda cirka 1,2 MSEK (100.000 EUR) inom ramen för befintliga projekt genom att tillhandahålla ytterligare marknadsföringstjänster, såsom filmer, PR-tjänster och utveckling av webbplatser.

Befintliga kunder, såsom Europeiska Hansamuseet, Ludwig-Erhard-Haus, Stadsmuseet Hameln, Kunsthalle Mannheim, för att bara nämna några, använder ofta de marknadsföringstjänster som Wegesrand erbjuder för de projekt som bolaget har skapat.

Genom att erbjuda dessa tjänster omvandlar Wegesrand sin verksamhet till en one-stop-shop-lösning för "spelifiering" och simulativa lösningar, vilket innebär ett resultat till befintliga kunder förbättras.

Wegesrands Chef för affärsutveckling och marknadsföring, Kaspar van Treeck, kommenterar:

"kundernas efterfrågan på ytterligare marknadsföringstjänster har ökat- och vem kunde vara bättre lämpad än vi som, som kreatörer av projekten för att anpassa dem till olika medieformat. Med vår kompetens, även inom skapande av film och pr. Vi möter helt enkelt en enorm efterfrågan från våra kunder."

Wicket Gamings VD, Eric de Basso, kommenterar:

"Wegesrand håller på att förvandlas till en helhetslösning när det gäller serious games i premiumsegmentet. Vi ser en stor potential att förbättra servicekvaliteten och det långsiktiga kundvärdet genom att förbättra våra tjänster inom detta område."

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Eric de Basso, VD, Wicket Gaming AB
E-post: eric@wicketgaming.com
Telefon: +46 70 780 52 00

Om Wicket Gaming

Wicket Gaming är ett svenskt företag inom spel och digital utbildning som består av två vertikaler, spel och EdTech. Inom vertikalen Games bygger affärsidén på att utveckla och distribuera free-to-play-spel ("F2P") inom mobilspel för Android och iOS. Inom EdTech fokuserar bolaget på att utveckla produkter inom genrer som spelbaserat lärande och Serious Games, det är inom dessa områden som Wicket Gaming har identifierat de största synergierna mellan bolagets två vertikaler.

För mer information, se Wicket Gamings webbplats (http://www.wicketgaming.com/)www.wicketgaming.com.

Om Wegesrand

Wegesrand är verksamt inom områdena utbildning, spel och film. Med ett omfattande nätverk av experter utnyttjar företaget innovationspotentialen, särskilt mot bakgrund av digitaliseringen. Tvärvetenskapliga team från de olika branscherna inom digital medieproduktion skapar unika lösningar, inklusive interaktiva upplevelser för museer. Wegesrand har utvecklat många projekt och tillämpningar där verktyg som gamification eller serious games möjliggör en modern och effektiv kunskapsöverföring.

För mer information, se Wegesrands webbplats www.wegesrand.net