Måndag 12 Maj | 00:59:38 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2025-11-07 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-18 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-26 N/A X-dag bonusutdelning TRUE B 1.33
2025-05-26 N/A X-dag ordinarie utdelning TRUE B 0.37 SEK
2025-05-23 N/A Årsstämma
2025-05-08 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-18 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-07 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-19 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-24 - X-dag bonusutdelning TRUE B 1.3
2024-05-24 - X-dag ordinarie utdelning TRUE B 0.40 SEK
2024-05-23 - Årsstämma
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-20 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-27 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-21 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-29 - X-dag ordinarie utdelning TRUE B 0.00 SEK
2023-05-26 - Årsstämma
2023-05-11 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-22 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-11 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-22 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-25 - X-dag ordinarie utdelning TRUE B 0.00 SEK
2022-05-24 - Årsstämma
2022-05-06 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-23 - Bokslutskommuniké 2021
2021-10-27 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaLarge Cap Stockholm
SektorTelekom & Media
IndustriTelekommunikation och -tjänster
Truecaller är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget utvecklar och distriberar en mobilapp för identifiering av samtal och blockering av spam. Bolagets tjänster riktar sig till privatpersoner och företag som vill förbättra sin kommunikationssäkerhet. Verksamheten är global med en huvudsaklig närvaro i Europa, Nordamerika och Asien. Truecaller grundades 2009 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-09-06 09:20:00

Truecaller, den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation, har nått en viktig milstolpe genom att passera 300 miljoner aktiva dagliga aktiva användare (DAU) globalt den 5 september. Truecaller har haft en stabil användartillväxt, bland annat med hjälp av ett antal nya funktioner som lanserats under det senaste året, både på appens iOS- och Android-plattform. Tillväxten har varit stark i många regioner, både på etablerade marknader som Indien och i Afrika som på nyare tillväxtmarknader som Sydostasien och Latinamerika.

Truecallers starka användartillväxt speglar bolagets strävan efter att erbjuda användarvänliga tjänster som förbättrar människors sätt att kommunicera. Utöver kärnfunktionalitet som samtalsidentifiering och spamblockering har lanseringen av nya, innovativa funktioner, i kombination med ständig utveckling baserad på användarnas feedback, drivit Truecallers expansion bortom den största marknaden, Indien, och skapat en ökad efterfrågan i olika regioner runt om i världen.

En av de viktigaste bidragande faktorerna till Truecallers starka tillväxt är de stora förbättringarna som gjorts av Truecallers tjänster på iOS-plattformen. Under de senaste månaderna har Truecaller revolutionerat samtalshanteringen med sin AI-drivna samtalsassistent, som ger användarna en smidigare hantering av sina samtal och en effektiviserad kommunikation. Dessutom har integrationen av avancerade funktioner som samtalsinspelning och skydd mot SMS-bedrägerier ökat användarnas säkerhet och gett dem större kontroll och trygghet i sin kommunikation.

Alan Mamedi, VD och medgrundare på Truecaller, kommenterar:

Vi på Truecaller är stolta över den här milstolpen och ser den som ett kvitto på vår strävan efter att erbjuda innovativa lösningar som tillgodoser de förändrade behoven hos vår globala användarbas. Våra framgångar bygger på vår förmåga att förbättra kommunikations-upplevelsen med hjälp av innovativa funktioner och tekniska framsteg, och vi är övertygade om att den strategin kommer att bana väg för en lovande utveckling framöver. Sedan starten av bolaget har vi jobbat hårt för att göra Truecaller till en viktig plattform som hjälper användarna att behålla kontrollen över sin kommunikation. Jag känner mig ödmjuk inför det förtroende som så många miljoner användare gett vår plattform. I vårt fortsatta arbete med att öka användningen av Truecaller så fortsätter vi vår strävan efter att driva innovation, förbättra användarupplevelsen och förse vår globala användarbas med förbättrade kommunikationstjänster. Vårt mål är fortsatt att vi i framtiden ska vara mer än en miljard användare på plattformen.

Det genomsnittliga antalet dagliga aktiva användare under andra kvartalet 2023 var 289,3 miljoner, som tidigare redovisats. På en enskild dag, den 5 september, noterades mer än 300 miljoner aktiva användare. Antalet dagliga aktiva användare varierar beroende på veckodag och andra faktorer.

Truecaller kommer att fortsätta redovisa det genomsnittliga antalet månatliga och dagliga användare på kvartalsbasis i samband med delårsrapporterna.

För mer information, kontakta gärna:

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46705290800
andreas.frid@truecaller.com

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 356 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2022              . Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.