12:56:21 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-08-27 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 Ordinarie utdelning TIRO 0.00 SEK
2024-04-26 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-27 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-24 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-04-25 Ordinarie utdelning TIRO 0.00 SEK
2023-04-24 Årsstämma 2023
2023-04-21 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-24 Bokslutskommuniké 2022
2022-10-28 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-04-29 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-04-11 Ordinarie utdelning TIRO 0.00 SEK
2022-04-08 Årsstämma 2022
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-29 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-27 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-03 Ordinarie utdelning TIRO 0.00 SEK
2021-04-28 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-26 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-30 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-28 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-18 Ordinarie utdelning TIRO 0.00 SEK
2020-06-17 Årsstämma 2020
2020-05-06 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-28 Bokslutskommuniké 2019
2020-02-11 Extra Bolagsstämma 2019
2019-10-31 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-17 Årsstämma 2019
2019-05-13 Ordinarie utdelning TIRO 0.00 SEK
2019-05-10 Årsstämma 2019
2019-04-26 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-01-21 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-02 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-29 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-18 Ordinarie utdelning TIRO 0.00 SEK
2018-05-17 Årsstämma 2018
2018-04-27 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-28 Bokslutskommuniké 2017
2017-10-31 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-22 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-22 Ordinarie utdelning TIRO 0.00 SEK
2017-05-19 Årsstämma 2017
2017-04-28 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-28 Bokslutskommuniké 2016
2016-11-08 Kvartalsrapport 2016-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Transiro Holding är ett teknikbolag. Bolaget är verksamma inom digital orderhantering för transport- och logistikbranschen. Affärsidén är att erbjuda kunderna digitala lösningar som exempelvis hanterar information om ankomsttider, fordon i närheten samt information om hur förarna kan köra mer miljövänliga sträckor. Bolagets kunder återfinns inom en rad sektorer och huvudkontoret ligger i Stockholm.
2023-08-21 12:25:49

Stockholm 2023-08-21

Transiros dotterbolag Wifog har framgångsrikt lanserat en ny och spännande affärsmodell och har nu glädjande nog över 4300 abonnemangskunder som aktivt betalar för sina tjänster.

Efter Transiros förvärv av Wifog strax före pandemin har företaget stått inför utmaningar inom mobiloperatörsverksamheten. Wifog har dock framgångsrikt omvandlat sin affärsmodell sedan förvärvet, och nu erbjuder de endast betalabonnemang där användarna tjänar poäng genom att titta på reklamfilmer och delta i marknadsundersökningar.

En nyckelfaktor för denna affärsmodell är tillgången på olika reklamkampanjer som Wifog kan erbjuda sina användare. Historiskt sett har modellen fungerat väl tack vare ett rikt utbud av reklamfilmer. Wifog har sedan tidigare integreringar mot plattformar som Google AdMob, även om ersättningen per reklamfilm från dessa tjänster är något lägre än tidigare annonseringsnätverk. Dessutom har Wifog etablerat samarbeten med CINT, Dynata och Lucid som leverantörer av marknadsundersökningar.

Dessa ansträngningar har inneburit att Wifog som dotterbolag haft utmaningar med att nå lönsamhet sedan förvärvet, vilket i sin tur har påverkat koncernens resultat. Emellertid har Wifog-teamet aktivt arbetat på att effektivisera verksamheten. Under våren och sommaren har affärsmodellen förändrats till att erbjuda mobilabonnemang som kunderna betalar för och som sedan kan uppgraderas med lojalitetspoäng som tjänats inom programmet.

Denna strategiska förändring har visat sig vara mycket framgångsrik. Antalet betalande mobilabonnemang har ökat från 1700 i april till över 4300 vid de senaste mätningarna i augusti. I Wifogs egenutvecklade lojalitetsplattform har hela 7100 personer registrerat sig för att samla poäng genom att interagera med reklamfilmer och marknadsundersökningar.