Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Spotlight |
Sektor | Informationsteknik |
Industri | Programvara |
Cervera skalar upp samarbetet med leverantören Touchtech och implementerar plattformen i nya butiker som ett led i att bli ledande inom digital transformation i handeln. Cervera vill erbjuda kunden den bästa kundupplevelsen oavsett kanal genom att visuellt och enkelt visa kunden hela sitt breda onlinesortiment även i fysisk butik, vilket förstärker helhetsupplevelsen för kunden.
- För att ta ett konkret exempel, tidigare när vi inte har haft en vara i butiken har kunden ibland behövt kliva in bakom kassan och stå och titta på våra små skärmar. Det har varken känts professionellt eller särskilt kundvänligt. Här ser vi att Touchtech, som vi har arbetat med i drygt fem år, kompletterar med en kostnadseffektiv och integrerad butikslösning, säger Rasmus Andersson.
- Med hjälp av skärmarna blir resultatet att kunden har större sannolikhet att hitta, och kunna köpa, sina produkter, säljaren får mer tid att ägna sig åt service och Cervera förstärker helhetsupplevelsen för kund och personal. När skärmarna inte används aktivt kan de nyttjas till att informera om pågående kampanjer och visa upp inspiration, de blir en del av butiken och rimmar med butikens budskap.
- Vi rullar ut plattformen strategiskt och tittar på vilka butiker som bäst kan nyttja plattformen. En lärdom är att butikstäta områden kan vara mindre aktuella jämfört med ute i landet där möjligheten att erbjuda hela sortiment på samma, eller mindre butiksyta kombinerat med personligt bemötande kan göra stor skillnad. Vi har länge arbetat med e-handel i fokus och när vi tar klivet mot att integrera den fysiska butiksmiljön handlar det om att förenkla i butikerna, förstärka konverteringen och förbättra kundmötet, vilket vi kan göra med Touchtech. Generellt är vi på Cervera öppna för nya idéer och digitalisering vilket har bidragit till lyckade implementeringar och de butikschefer som nu får plattformen är supertaggade. Som IT-chef när jag kollar på investering kontra vad vi får ut så är Touchtech en "no-brainer".
- För Cervera handlar det om att göra det enklare i butiken och skapa endless-aisle- och omnikanal-lösningar som stärker KPI: er som e-beställning i butik, vilken våra butiker mäts på. Jag är stolt över att leda den här utvecklingen och att Cervera har en digital mognad och progressivitet som ger oss möjlighet att utveckla verksamheten för framtiden genom att till exempel skala upp samarbetet med Touchtech. Vi ska vara digitalt starka i alla kanaler, både fysiska och digitala, och integrera och implementera lösningar tillsammans med det med det gemensamma målet att skapa en bättre kundupplevelse.
- Det är glädjande att se Cervera ta det här steget mot att överbrygga det digitala och fysiska i sin butiksmiljö. Vi ser praktiskt hur vår plattform blir en alltmer naturlig del av handelns digitala transformation, helt i enlighet med marknadens utveckling och rapporter från både Handelsrådet och Svensk Handel. Samarbetet bidrar till att vi drar lärdomar om kund- och försäljningsmönster och kan fortsätta identifiera de fördelar som den här transformationen bidrar till. Ur ett utvecklingsperspektiv är det tacksamt att arbeta med ett digitalt progressivt företag som Cervera och teamet med Rasmus Andersson i ledningen som visar förståelse för de utmaningarna och fördelar digital transformation innebär för handeln, säger Deniz Chaban, VD Touchtech.
- Vi ser fram emot att utveckla samarbetet tillsammans med Rasmus Andersson och Cervera, och att fortsätta integrera Touchtech i framtidens handelsmiljö, redan idag, säger Deniz Chaban avslutningsvis.
For further information, please contact:
Deniz Chaban, VD
deniz@touchtech.com
Om Cervera
Cervera är Sveriges ledande aktör inom kvalitetsprodukter till köket, hemmet och presentbordet med försäljning online och ett 70-tal butiker runt om i Sverige. Företaget grundades 1987 och driver även NK Kök & Design på Nordiska Kompaniet i Stockholm och Göteborg. Ägare är norska koncernen Home Brands.
About Touchtech
Touchtech is a Swedish publicly traded SaaS-company with a vision to be the leading OmniChannel platform connecting brands, retailers, and consumers within the fashion and apparel industry to drive more sustainable sales and improve the buying experience.
Touchtech is a strategic and integrated technology platform of digital sales tools for wholesale and retail. The platform is already being utilized globally, by thousands of consumers and salespeople in over hundreds of retail stores and wholesale showrooms. Jack & Jones, Axel Arigato, J.Lindeberg and Vero Moda are some of the brands using Touchtech to bridge the gap between their physical and digital commerce.
Touchtech, founded 2008 by Deniz Chaban and Sebastian Hartman, has a strong corporate foundation with owners like Heartland - majority owner of e-commerce companies Zalando and Asos and the clothing company BESTSELLER. Learn more about Touchtech on www.touchtech.com