Onsdag 16 Juli | 12:42:09 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2024-11-30 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-07-26 - 15-6 2024
2024-07-01 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2024-06-30 - Årsstämma
2024-05-31 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-26 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-30 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-06 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-21 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-31 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2023-06-30 - Årsstämma
2023-04-28 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-01-11 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-07 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-23 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2022-05-20 - Årsstämma
2022-04-28 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-12-15 - Extra Bolagsstämma 2021
2021-10-28 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-31 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2021-05-20 - Årsstämma
2021-04-28 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-25 - Bokslutskommuniké 2020

Beskrivning

LandSverige
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Streamify är verksamt inom IT- branschen. Bolaget har utvecklat en digital SaaS-plattform som kombinerar livestreaming och E-commerce i samma plattform. Tjänsterna används för att livestreama konserter och större evenemang. Bolaget innehar flera samarbetspartners inom sport- och musikbranschen. Störst verksamhet återfinns runtom den nordiska hemmamarknaden. Huvudkontoret ligger i Östersund.
2022-03-28 08:54:16

E-handelsbolaget HSNG (Health and Sport Nutrition Group) har tecknat avtal med Streamify. Bolaget bedriver e-handel i Norden med sajterna Gymgrossisten.com och Bodystore.com.  Allt fler varumärken testar live shopping och inser att det via live shopping är enkelt att skapa rörligt innehåll som är produktnära och värdeskapande för kunden. Störst fokus kommer att vara på att skapa kunskapsbaserat innehåll utifrån produkterna och på så sätt underlätta för kunder att göra rätt val inom kosttillskott och hälsokost. 

-    Vi tycker det ska bli spännande att testa live shopping tillsammans med Streamify. Vi ser två möjligheter med live shopping. Dels är live shopping en bra matchning med vår målgrupp inom nutrition och hälsokost då vi kan förklara och berätta mer om våra produkter och hur de används på ett sätt som gör informationen enkel att ta till sig, dels kan vi utöka vårt arbete med rörligt content och på så sätt skapa bättre innehåll på våra sajter. Vi känner att det är låga trösklar för oss att ta oss an live shopping och att Streamify är helt rätt för oss, säger Linda Sandberg, marknadschef HSNG.

-    Vi är väldigt glada över att HSNG väljer Streamify. Det ska bli intressant att se vad HSNG med en så stor e-handel gör med live shopping-konceptet. HSNG har en stor möjlighet via Streamify att enkelt skapa rörligt content på ett produktnära sätt, säger Johan Klitkou, vd Streamify.

Avtalslängden är på ett år och kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.