10:28:50 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-11-30 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-07-01 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2024-06-30 Årsstämma 2024
2024-04-29 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-26 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-30 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-06 Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-21 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-31 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2023-06-30 Årsstämma 2023
2023-04-28 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-01-11 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-07 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Extra Bolagsstämma 2022
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-23 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2022-05-20 Årsstämma 2022
2022-04-28 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-12-15 Extra Bolagsstämma 2021
2021-10-28 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-31 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2021-05-20 Årsstämma 2021
2021-04-28 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-25 Bokslutskommuniké 2020

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Streamify är verksamt inom IT- branschen. Bolaget har utvecklat en digital SaaS-plattform som kombinerar livestreaming och E-commerce i samma plattform. Tjänsterna används för att livestreama konserter och större evenemang. Bolaget innehar flera samarbetspartners inom sport- och musikbranschen. Störst verksamhet återfinns runtom den nordiska hemmamarknaden. Huvudkontoret ligger i Östersund.
2022-12-01 07:30:00

I samband med Black Friday lanserar Mshop live shopping som ny kanal för att kommunicera med kunder. Efter en rekordsnabb implementationen av live shopping-plattformen Streamify, kunde sexleksaksbutiken sända live lagom till shoppinghögtiden Black Friday.

[image]

- "Det måste vara något form av rekord av implementation av live shopping! Det tog tre dagar från en första kontakt med Streamify (https://www.streamify.io/), till färdig integrering av live shopping i vår webbshop. Samarbetet har varit över all förväntan!", säger Moa Kristensson, Content, PR, Influencer & Digital Marketing manager på Mshop. 

Mshop säljer sexleksaker både i butik och online, och planen är att med Live Shopping erbjuda samma service online som i butik. I samband med Black Friday 2022, ville Mshop via livesändning (https://www.mshop.se/liveshopping) hjälpa kunder hitta de bästa produkterna till de bästa priserna, med hållbarhet och njutning i fokus. Något som de genomförde via Streamifys Live Shopping-plattform.
  - "Den främsta anledningen till att kunder kommer till vår fysiska butik är för att få rådgivning. Med live shopping kan vi ge samma service och rådgivning också online", säger Moa Kristensson, Content, PR, Influencer & Digital Marketing manager på Mshop.

Vill bemanna den digitala butiken

Med en välsorterad och snyggt inredd fysisk butik bemannar Mshop sin butik med kunnig personal som utbildar kunder i att hitta rätt produkt för sitt behov. Under det senaste året har också fokus legat på att ge samma service digitalt. Främst via sociala medier, chatt och digital kundtjänst. Med hjälp av live shopping tror Mshop att de kan addera en ytterligare inkluderande dimension till sin webbshop. 

- "Kommunikationen med kunden blir väldigt ensidig digitalt. Och kunder möts av en, som jag vill beskriva det, "vägg" när de besöker en e-handel. Digitalt förlorar du lätt interaktionen och dialogen med kunden. Men genom Live Shopping kan vi interagera och engagera oss i kunderna i realtid", säger Moa Kristensson, Content, PR, Influencer & Digital Marketing manager på Mshop.
 

Framtiden för Live Shopping hos Mshop

I sitt arbete i att avdramatisera sexuell njutning och sexuell hälsa, ligger Mshops primära fokus på att utbilda kunder inom området. Kanalen Live Shopping kommer att byggas upp under tid, där kategorier och teman kommer tas fram efter kundens behov av service och rådgivning.

- "Vi vill avdramatisera kontakten med oss. Det ska inte vara pinsamt att ställa nödvändiga frågor kring sexualhälsa och heller inte få tips och råd kring sexleksaker och njutning. Genom live shopping kan kunder ställa frågor anonymt och få svar direkt i sändningen", säger Moa Kristensson, Content, PR, Influencer & Digital Marketing manager på Mshop.

Samma upplevelse i alla Mshops kanaler

Via sociala medier, blogg, nyhetsbrev, radio och i fysisk butik rådger Mshop kunder inom sexual hälsa, men inspirerar också till att våga utforska sin egen njutning. Dessutom upplever man att kundens köpresa ritats om och att mycket av efterforskningarna inför ett köp görs digitalt. Därför bör också rådgivningen ske digitalt. På ett inkludernade, avdramatiserande sätt - och anonymt om så önskas.

Streamify ser fram emot ett långsiktigt samarbete tillsammans med Mshop.

Avtalet mellan parterna kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.