19:18:38 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-11-30 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-07-01 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2024-06-30 Årsstämma 2024
2024-04-29 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-26 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-30 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-06 Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-21 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-31 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2023-06-30 Årsstämma 2023
2023-04-28 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-01-11 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-07 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Extra Bolagsstämma 2022
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-23 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2022-05-20 Årsstämma 2022
2022-04-28 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-12-15 Extra Bolagsstämma 2021
2021-10-28 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-31 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2021-05-20 Årsstämma 2021
2021-04-28 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-25 Bokslutskommuniké 2020

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Streamify är verksamt inom IT- branschen. Bolaget har utvecklat en digital SaaS-plattform som kombinerar livestreaming och E-commerce i samma plattform. Tjänsterna används för att livestreama konserter och större evenemang. Bolaget innehar flera samarbetspartners inom sport- och musikbranschen. Störst verksamhet återfinns runtom den nordiska hemmamarknaden. Huvudkontoret ligger i Östersund.
2023-01-16 07:30:00

Norska EuroSko Gruppen AS satsar på Live Shopping tillsammans med Streamify. Något som ingen annan skokedja i Norge än testat på. Satsningen rullas ut i Q1, 2023, med skobutikerna EuroSko och DNA som de första att implementera Live Shopping-formatet.

[image]

- "Med Live Shopping kan vi komma närmare våra kunder och skapa en inspirerande dialog, tidigt i kundresan. Vi har otroligt duktig personal som uppskattas av kunderna i butik - nu kan vi förflytta den kompetensen och servicen till det digitala mötet", Hanne Løken Olsen, CMO på EuroSko Gruppen AS.

EuroSko Gruppen AS startades 1983 och är nordens största skokedja med e-handel och över 300 fysiska butiker i Norge, Sverige och Danmark. Som en del i att möta kunden där den befinner sig och att understödja försäljning i butik och online, kommer EuroSko Gruppen AS att använda formatet för att förmedla expertisen och kunskapen som medarbetarna inom koncernen besitter, tillgängligt för alla.

- "Vi ser att kundgruppen gillar formatet video och live. Vi vill vara innovativa med att utbilda kunderna inför köpet och visa våra produkter i ytterligare dimensioner", Hanne Løken Olsen, CMO på EuroSko Gruppen AS.

Kommande livesändningar 2023

Under 2023 har EuroSko Gruppen AS som mål att ha ca 10 sändningar fördelat på skobutikerna EuroSko och DNA, där syftet med sändningarna, utöver interaktionen med tittarna, också blir att skapa mer rörligt innehåll att återanvända i sociala medier och på produktsidor.

Varför Streamifys Live Shopping-plattform?

- "Vi träffade flera leverantörer innan vi kom i kontakt med Streamify. Varför valet föll på Streamify var för att lösningen och funktionerna passade oss bäst. Flexibiliteten, designen och enkelheten är något vi kan skala med och teamet från Streamify ha varit mycket bra att stötta och gav oss den tryggheten vi behöver", Hanne Løken Olsen, CMO på EuroSko Gruppen AS.

Vi ser väldigt mycket fram emot att följ amed EuroSko Gruppen AS på deras live shopping-resa. Samarbetet gäller EuroSko Gruppen AS Norge. Avtalen kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.