05:07:16 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-11-30 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-07-01 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2024-06-30 Årsstämma 2024
2024-04-29 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-26 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-30 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-06 Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-21 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-31 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2023-06-30 Årsstämma 2023
2023-04-28 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-01-11 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-07 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Extra Bolagsstämma 2022
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-23 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2022-05-20 Årsstämma 2022
2022-04-28 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-12-15 Extra Bolagsstämma 2021
2021-10-28 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-31 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2021-05-20 Årsstämma 2021
2021-04-28 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-25 Bokslutskommuniké 2020

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Streamify är verksamt inom IT- branschen. Bolaget har utvecklat en digital SaaS-plattform som kombinerar livestreaming och E-commerce i samma plattform. Tjänsterna används för att livestreama konserter och större evenemang. Bolaget innehar flera samarbetspartners inom sport- och musikbranschen. Störst verksamhet återfinns runtom den nordiska hemmamarknaden. Huvudkontoret ligger i Östersund.
2023-01-19 07:30:00

Det klassiska modevarumärket Newhouse väljer live shopping-plattformen Streamify. Som en del i det fortsatta arbetet med att stärka omniaffären väljer Newhouse att implementera livestreaming som ytterligare en kommunikationskanal för att nå sina kunder.

[image]

- Newhouse väljer Streamify som leverantör av live shopping för att plattformen är enkel att administrera och avancerad i vad som är möjligt rent designmässigt. Redan i första mötet med Streamify kändes det rätt och den service de erbjuder oss uppskattar vi väldigt mycket, säger Malin Öhgren E-handelschef på Newhouse.

Newhouse är det klassiska och feminina modevarumärket som har funnits sedan 1986 med säte i Borås. Med ett butiksnätverk på 11 butiker, en välbesökt e-handel och med över 70 återförsäljare i Norden vill Newhouse att upplevelsen med varumärket ska hålla samma höga kvalité, oavsett kanal. 

- Vi vill att upplevelsen när du handlar hos Newhouse ska vara lustfylld, glädjande och inspirerande. Med Live Shopping kan vi möta våra kunder på samma lustfyllda, härliga vis som i mötet med oss i butik. Vi har väldigt trogna kunder som besöker vår fysiska butik, och vi vill att kunder som inte har möjligheten att besöka oss fysiskt, får samma härliga känsla online, säger Malin Öhgren E-handelschef på Newhouse.

Nå den yngre målgruppen & stärka sin identitet digitalt

Idag är målgruppen för Newhouse kvinnor över 35 år som uppskattar tidlösa plagg av hög kvalité med god passform, i feminina mönster och färger. Via Live Shopping kan Newhouse mer detaljerat inspirera kring plaggen, förstärka detaljer och stärka relationen till sina digitala kunder - och nå den mer digitala generationen.

- Genom live shopping kan vi hjälpa fler kvinnor att upptäcka Newhouse! Det är ett klassiskt varumärke som erbjuder kläder av noga utvalt material och design med mycket tanke bakom varje plagg. Live shopping kan hjälpa oss förstärka vår varumärkesidentitet digitalt och nå en bredare kundgrupp, säger Malin Öhgren, E-handelschef på Newhouse.
 

Live Shopping med Newhouse

Första live shopping-sändningen är planerad i april månad och därefter är målsättningen att sända minst två gånger i månaden. När konceptet beprövas kan livesändningarna ske både centralt från huvudkontoret i Borås och via butiksnätverket runt om i landet. 

Vi är mycket stolta och glada över att Newhouse väljer att satsa på Live Shopping tillsammans med oss!