Söndag 11 Maj | 15:39:31 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2024-11-30 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-07-26 - 15-6 2024
2024-07-01 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2024-06-30 - Årsstämma
2024-05-31 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-26 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-30 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-06 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-21 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-31 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2023-06-30 - Årsstämma
2023-04-28 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-01-11 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-07 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-23 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2022-05-20 - Årsstämma
2022-04-28 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-12-15 - Extra Bolagsstämma 2021
2021-10-28 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-31 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2021-05-20 - Årsstämma
2021-04-28 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-25 - Bokslutskommuniké 2020

Beskrivning

LandSverige
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Streamify är verksamt inom IT- branschen. Bolaget har utvecklat en digital SaaS-plattform som kombinerar livestreaming och E-commerce i samma plattform. Tjänsterna används för att livestreama konserter och större evenemang. Bolaget innehar flera samarbetspartners inom sport- och musikbranschen. Störst verksamhet återfinns runtom den nordiska hemmamarknaden. Huvudkontoret ligger i Östersund.
2023-02-07 07:38:46

Det svenska hudvårdsvarumärket Emma S. Skincare vill göra det enklare för kunden att interagera med varumärket och att handla via deras e-handel. Satsningen på Live Shopping görs tillsammans med Streamify och ambitionen är att inspirera och utbilda kunderna till köp.
 

Live shopping kommer att göra det enklare för kunden att shoppa våra produkter under sändning, samtidigt som vi kan interagera med våra tittare. Vi ser även kanalen som en möjlighet att fylla EmmaS.com med inspirerande och guidande innehåll som kunden kan återkomma till i vårt live shopping-bibliotek, säger Josefin Larsson Brink, CMO på Emma S.

Emma S. är ett ledande svenskt hudvårdsvarumärke som via sin e-handel och återförsäljare som KICKS, Lyko, Åhléns och Apoteket säljer veganska, svenskproducerade hudvårdsprodukter i Skandinavien. Nu väljer de alltså att utforska formatet live shopping och gjorde under onsdagen den 1 februari sin första live shopping-sändning. (Se sändningen här: https://emmas.com/sv/live-shopping)
Varför väljer Emma S. Skincare att på Live shopping?
- "Vi ser att rörligt innehåll växer och att våra kunder verkligen vill lära sig mer om hudvård och våra produkter. Vi har under en längre tid haft livekvällar på vår Instagram med mycket fin respons och ett stort engagemang hos våra kunder. Nu vill ta våra live-kvällar till nästa nivå och live shopping känns som en självklar del i detta", säger Josefin Larsson Brink, CMO på Emma S.

Hur kommer Emma S. Skincare att använda kanalen?
- Under året kommer Emma Wiklund, tillsammans med gäster, att djupdyka i olika teman inom hudvård och skönhet. Vi kickstartade den 1 februari där Emma och vår egen utbildare Andreas Carlsson djupdök i ämnet "aktiva ingredienser", säger Josefin Larsson Brink, CMO på Emma S.

Varför föll valet på Streamify?
- En prisvärd och flexibel lösning för ett litet bolag som oss där vi har möjlighet att testa kanalen och skala upp med tiden, berättar Josefin Larsson Brink, CMO på Emma S.

Vi ser fram emot ett långsiktigt och framgångsrikt samarbete med Emma S. Skincare. Avtalen kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.