17:59:08 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-11-30 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-07-01 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2024-06-30 Årsstämma 2024
2024-04-29 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-26 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-30 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-06 Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-21 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-31 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2023-06-30 Årsstämma 2023
2023-04-28 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-01-11 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-07 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Extra Bolagsstämma 2022
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-23 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2022-05-20 Årsstämma 2022
2022-04-28 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-12-15 Extra Bolagsstämma 2021
2021-10-28 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-31 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 Ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2021-05-20 Årsstämma 2021
2021-04-28 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-25 Bokslutskommuniké 2020

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Streamify är verksamt inom IT- branschen. Bolaget har utvecklat en digital SaaS-plattform som kombinerar livestreaming och E-commerce i samma plattform. Tjänsterna används för att livestreama konserter och större evenemang. Bolaget innehar flera samarbetspartners inom sport- och musikbranschen. Störst verksamhet återfinns runtom den nordiska hemmamarknaden. Huvudkontoret ligger i Östersund.
2023-06-14 11:05:00

Familjeföretaget CC Shoes har skördat stora framgångar med live shopping sedan de ingick i ett samarbete med Streamify i maj 2022. Nu väljer det anrika skoföretaget att förlänga avtalet med ett år - och fortsätta överbrygga klyftan mellan fysisk och digital interaktion för en sömlös shoppingupplevelse.

Syftet med att investera i live shopping har för CC Shoes del varit att redan från start sträcka sig längre än att marknadsföra företagets högkvalitativa designskor, som präglas av skandinavisk minimalism och italienska traditioner. CC Shoes använder därutöver live shopping för att humanisera varumärket, visa upp människorna bakom produkterna och vara transparenta gentemot sina kunder.

"Live shopping låter oss överbrygga klyftan mellan fysisk och digital interaktion och därmed skapa en sömlös shoppingupplevelse för alla våra kunder. Dessutom har Streamify en attraktiv affärsmodell och vi får all den hjälp och support vi behöver för att hela tiden bli bättre och utveckla vårt live shopping-koncept ytterligare", säger Wiktor Sjövall, VD på CC Shoes.

Med hjälp av live shopping från Streamify kan CC Shoes erbjuda en plattform där kunder kommunicerar direkt med företagets experter och tar del av deras kunskap. Dessutom är live shopping en insats för att främja gemenskap och kundlojalitet. Framöver kommer CC Shoes fokusera ännu mer på kundupplevelsen och att stärka sitt community, bland annat genom att experimentera med behind-the-scenes, låta kunder själva delta i live event och att samarbeta med andra varumärken inom fashion- och accessoar-segmenten.

"CC Shoes har arbetat exemplariskt med att bygga sitt live shopping-koncept och att attrahera en publik. Jag är glad över att de valt att samarbeta med Streamify ännu ett år och ser fram emot att stötta dem på bästa möjliga sätt under deras resa framåt", säger Rickard Lönn, Head of Sales på Streamify.

Avtalet kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.