Fredag 23 Maj | 07:41:37 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2025-11-13 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-21 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-15 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-04-28 - X-dag ordinarie utdelning QIIWI 0.00 SEK
2025-04-25 - Årsstämma
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-14 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-10 - X-dag ordinarie utdelning QIIWI 0.00 SEK
2024-05-09 - Årsstämma
2024-05-02 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-16 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-24 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-08 - X-dag ordinarie utdelning QIIWI 0.00 SEK
2023-05-05 - Årsstämma
2023-04-27 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-10 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-06 - X-dag ordinarie utdelning QIIWI 0.00 SEK
2022-05-05 - Årsstämma
2022-04-27 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-24 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-11 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-19 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-07 - X-dag ordinarie utdelning QIIWI 0.00 SEK
2021-05-06 - Årsstämma
2021-04-28 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-17 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-04 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-19 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-07 - X-dag ordinarie utdelning QIIWI 0.00 SEK
2020-05-06 - Årsstämma
2020-05-06 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-19 - Bokslutskommuniké 2019
2019-11-04 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-15 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-04-30 - X-dag ordinarie utdelning QIIWI 0.00 SEK
2019-04-29 - Årsstämma
2019-04-29 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-20 - Bokslutskommuniké 2018
2018-10-25 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-07-25 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-04-26 - X-dag ordinarie utdelning QIIWI 0.00 SEK
2018-04-25 - Årsstämma
2018-04-25 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-20 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-07 - Kvartalsrapport 2017-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Qiiwi Games är ett mobilspelsbolag. Bolaget utvecklar spel anpassade för mobila plattformar som iOS och Android. Bolaget har spelstudios i Sverige samt Cypern. Qiiwi Games fokuserar på att utveckla mobilspel riktade mot ”Casual Gamers” inom genrerna Trivia, Match-3, Word/Puzzle och Arcade. Bolaget grundades år 2005 och har sitt huvudkontor i Sverige.
2019-10-29 14:17:27

Qiiwi meddelar idag att speltiteln Wordington inleder sin globala lansering den 31 oktober 2019. Speltiteln har befunnit sig i en global mjuklansering sedan slutet av april 2019. Qiiwi kommer fortsatt att ansvara för marknadsföring och publicering av speltiteln med målsättningen att markant växa speltitelns spelarbas och intäkter framöver.

Wordington inleder sin globala lansering 31 oktober 2019

Qiiwi meddelar idag att speltiteln Wordington inleder sin globala lansering den 31 oktober 2019. Speltiteln har befunnit sig i en global mjuklansering sedan slutet av april 2019. Qiiwi kommer fortsatt att ansvara för marknadsföring och publicering av speltiteln med målsättningen att markant växa speltitelns spelarbas och intäkter framöver.

Qiiwi ansvarar fullt ut för marknadsföring och publicering

Bolaget har de senaste månaderna utvärderat möjligheten att låta en extern publicist ansvara för marknadsföringen och publiceringen av Wordington. Utifrån utfallet av denna utvärdering har bolaget nu kommit fram till slutsatsen att det långsiktigt bästa för bolaget är att på egen hand ansvara för publicering och marknadsföring för speltiteln och således fortsatt erhålla 100% av intäkterna.

Beslutet har förutom aspekten att man i ett publicistsamarbete tvingas ge bort en stor del av speltitelns genererade intäkter även påverkats av avtalsvillkor som skulle göra det betydligt svårare att fortsätta bolagets fokus inom den etablerade strategin "Branded Games" samt lansering av kommande egna speltitlar där Qiiwi ser stor potential.

Utifrån de uppskalningstester som bolaget genomfört under mjuklanseringen anser bolaget att det finns mycket goda möjligheter att på egen hand lyckas med uppskalningen av speltiteln och att man befinner sig i en god konkurrensmässig situation avseende spel inom word-genren.

Baserat på ovan har bolaget därför tagit beslutet att på egen hand fortsätta agera publicist och marknadsföra Wordington och nu gå över i global lanseringsfas.

Likviditetsmässiga behovet minskar via samarbeten med användarförvärvsplattformar

För att minska de likviditetsmässiga behoven vid en ökande marknadsföringsbudget vid den globala lanseringen kommer bolaget att samarbeta tätt med ledande användarförvärvsplattformar där speltiteln även genererar annonsintäkter. Annonsintäkter är den överlägset största intäktskällan i Wordington och på detta sätt har bolaget skapat en tillväxtcykel som minskar likviditetsbehovet vid en ökande marknadsföring eftersom kostnader kan dras av mot intäkter som skapas på dessa plattformar vilket förbättrar bolagets betalningsvillkor.

Dessa utökade samarbeten har gjorts möjligt eftersom dessa användarförvärvsplattformar ser en mycket god potential i att skala Wordington utifrån resultat under mjuklanseringen. Med tanke på detta och de uppskalningstester som genomförts anser bolaget det möjligt att skala speltiteln med nuvarande kassa.

VD Erik Dale Rundberg kommenterar:

"Vi tar nu nästa spännande steg för Wordington och inleder den globala lanseringen för speltiteln efter en ca 6 månader lång global mjuklansering. Wordington har under denna period finjusterats, optimerats och fått avsevärt mycket mer innehåll.

Den utvärdering vi arbetat hårt med avseende om vi själva eller en extern publicist skall ansvara för marknadsföringen av Wordington har landat i att vi bedömer det långsiktigt bästa för bolaget är att fortsätta göra detta på egen hand. Jag är övertygad om att vårt tillväxtteam är redo för att ta speltiteln till nästa nivå vilket även de uppskalningstester vi genomfört under mjuklanseringen bevisar.

Genom det utökade samarbetet med användarförvärvsplattformar som också ser den stora potentialen i Wordington har vi lyckats skapa oss en god tillväxtcykel avseende marknadsföringskostnader och intäkter som speltiteln skapat vilket gör att vi bedömer att vi kan skala speltiteln utifrån lanseringsplan med nuvarande kassa.

Vi är nu stolta över att kunna inleda den global lanseringen för Wordington och fullt ut ta ansvar för utveckling och publiceringen och således fortsatt kontrollera vår affär till 100% och erhålla 100% av intäkterna. Vår bestämda mening utifrån vår utvärdering är att detta skapar de bästa förutsättningarna för bolaget att lyckas på lång sikt. Vi ser nu fram emot att ta Wordington till nästa nivå avseende spelarbas och intäkter."

För ytterligare information:

Erik Dale Rundberg
VD, WeAreQiiwi Interactive AB
Telefon: 0709-260 697
E-post: erik@qiiwi.com

Om WeAreQiiwi Interactive AB

Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har spelstudios i Alingsås, Sverige och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel riktade mot "Casual Gamers" inom genrerna Trivia, Match-3, Word/Puzzle och Arcade. Bolagets slogan är "Adventures for Everyone"