16:35:09 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-11-15 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-30 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-31 Ordinarie utdelning HUBSO 0.00 SEK
2024-05-30 Årsstämma 2024
2024-05-17 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-15 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-30 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-31 Ordinarie utdelning HUBSO 0.00 SEK
2023-05-30 Årsstämma 2023
2023-05-17 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-30 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-24 Ordinarie utdelning HUBSO 0.00 SEK
2022-05-23 Årsstämma 2022
2022-05-17 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-15 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-09-23 Extra Bolagsstämma 2021
2021-08-25 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-26 Ordinarie utdelning HUBSO 0.00 SEK
2021-05-25 Årsstämma 2021
2021-05-14 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-11 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-05 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-20 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-07-01 Ordinarie utdelning HUBSO 0.00 SEK
2020-06-30 Årsstämma 2020
2020-05-14 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-04-15 Extra Bolagsstämma 2020
2020-02-03 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-01 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-02 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-09 Ordinarie utdelning HUBSO 0.00 SEK
2019-04-24 Årsstämma 2019
2019-04-16 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-01 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-02 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-03 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-08 Årsstämma 2018
2018-04-16 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-05 Ordinarie utdelning HUBSO 0.00 SEK
2018-02-02 Bokslutskommuniké 2017

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
HUBSO är verksamt inom e-handel och levererar produkter och tjänster till kreatörer som vill skapa sina egna varumärken. HUBSO säkerhetsställer etablering av e-handelsplattform för dessa varumärken och utveckling av dem till självständiga bolag. HUBSO tillhandahåller tjänster inom e-handelsutveckling, varumärkesutveckling, produktutveckling, logistik lösningar och marknadsföring och försäljning.
2021-11-08 14:30:08

I anledning av pressmeddelandet tidigare denna dag gällande HUBSOs förvärv av 66,6% av aktierna i Per Lei Sweden AB och som återges i sin helhet nedan, lämnas härmed följande komplettering angående antalet anställda, omsättning och eget kapital för Per Lei Sweden AB.    

 
Per Lei Sweden AB, som är ett relativt nystartat bolag bildades i början av 2020 och har vid förvärvstillfället inga anställda. Omsättningen under 2021 fram till 31 oktober 2021 uppgick till ca 385 TSEK, vilket är en ökning med 140 % jämfört med helåret 2020 dock med beaktande av att lanseringen av varumärket och produkterna skedde först i slutet av augusti 2020. Per den sista oktober 2021 uppgick det egna kapitalet till ca 400 TSEK. HUBSOs förvärv kompletterar HUBSOs produkt- och varumärkesportfölj och bedöms ge betydande möjligheter att utöka bolagets marknadsandelar och förstärka dess marknadsposition inom kosmetiksegmentet.  
 
HUBSO har idag förvärvat 66,6% av aktierna i Per Lei Sweden AB från dess grundare Jacklin Halef.  

Per Lei Sweden AB utvecklar, tillverkar och säljer kosmetikprodukter för ögon och ögonbryn under varumärket Per Lei Sweden. Varumärket lanserades för cirka ett år sedan och är idag etablerat med egen e-handel via https://perleisweden.com/ samt på över 30 skönhetssalonger och återförsäljare såsom Lyko.  Jacklin Halef är själv verksam inom kosmetik segmentet och har stor erfarenhet och renommé kring både ögon- och ögonfransprodukter.  

"Jag har följt Jacklin och hennes resa som entreprenör under flera år och nu senast med Per Lei. Det finns ingen mer passionerad för produkterna och varumärket Per Lei än Jacklin. Per Lei passar helt rätt in hos HUBSO och har flera starka nyckeltal för e-handel, såsom goda marginaler, låg returgrad och stark potential för sociala medier" säger Josefine Abrahamsson, VD för HUBSO.  

"Känns fantastiskt spännande och kul, och helt rätt att ingå ett partnerskap med HUBSO. Vi kompletterar varandras kompetenser och erfarenheter. Med gemensamma krafter och betydande resurser kan vi nu ta varumärket till nya höjder", säger Jacklin Halef, grundare av Per Lei Sweden AB.  

Förvärvet av 66,6% av Per Lei Sweden AB genomfördes av det helägda dotterbolaget HUBSO AB mot en köpeskilling om totalt 1,5 MSEK.  

HUBSO ser stor potential i att vara den givna huben för entreprenörer och kreatörer som vill accelerera utvecklingen och tillväxten av sina företag/produkter.  

Samarbetet och delägarskapet kring Per Lei genomförs enligt den strategi som HUBSO tillämpar innefattande bolagisering av det aktuella varumärket i ett gemensamt bolag med entreprenören/influencern ägda bolag. Det baserat på stor transparens och öppenhet med gemensamt framtagna finansiella mål, visioner och marknadsstrategier.  

Se och följ varumärket vidare här:  
https://www.instagram.com/perleisweden/  
https://perleisweden.com

 
Information  
Denna information är sådan information som HUBSO Group AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 8 november 2021 kl. 14.30 CET. 

För mer information, kontakta bolaget på: 

Josefine Abrahamsson, VD 
ir(at)hubsogroup.com
www.hubsogroup.com

HUBSO Group i korthet: 
HUBSO Group inriktar sin verksamhet mot e-handel vars huvudsakliga tjänst består av en unik e-handelsplattform för influencers och kreatörer som med stöd av HUBSO:s starka kompetens och erfarenhet inom e-handel, varumärkes- och produktutveckling samt marknadsföring vill skapa och utveckla egna varumärken och produkter. HUBSO tar tillsammans med influencers fram design, produktionslinje, strategi och varumärke, som influencers marknadsför bl. a via sociala medier.