07:49:36 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

2022-02-18 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-29 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-02 Extra Bolagsstämma 2021
2021-07-13 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 Ordinarie utdelning FEEL 0.00 SEK
2021-05-20 Årsstämma 2021
2021-04-30 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-30 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-07-10 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-20 Ordinarie utdelning FEEL 0.00 SEK
2020-05-19 Årsstämma 2020
2020-04-29 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-14 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-25 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-07-08 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-22 Ordinarie utdelning FEEL 0.12 SEK
2019-05-21 Årsstämma 2019
2019-04-30 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-14 Bokslutskommuniké 2018
2018-10-26 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-07-09 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-21 Ordinarie utdelning FEEL 0.08 SEK
2018-05-18 Årsstämma 2018
2018-04-27 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-15 Bokslutskommuniké 2017
2017-10-27 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-07-10 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-24 Ordinarie utdelning FEEL 0.05 SEK
2017-05-23 Årsstämma 2017
2017-05-03 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-15 Bokslutskommuniké 2016
2016-10-28 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-07-08 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-23 Ordinarie utdelning FEEL 0.00 SEK
2016-05-20 Årsstämma 2016
2016-05-04 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-19 Bokslutskommuniké 2015
2015-10-29 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-08-21 Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-05-25 Ordinarie utdelning FEEL 0.00 SEK
2015-05-22 Årsstämma 2015
2015-05-07 Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-02-20 Bokslutskommuniké 2014
2014-10-30 Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-08-22 Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-05-23 Ordinarie utdelning FEEL 0.00 SEK
2014-05-22 Årsstämma 2014
2014-05-07 Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-02-21 Bokslutskommuniké 2013
2013-10-31 Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-08-22 Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-05-23 Ordinarie utdelning FEEL 0.00 SEK
2013-05-22 Årsstämma 2013
2013-05-15 Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-02-22 Bokslutskommuniké 2012
2012-10-31 Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-08-23 Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-05-23 Ordinarie utdelning FEEL 0.00 SEK
2012-05-22 Årsstämma 2012
2012-05-09 Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-02-23 Bokslutskommuniké 2011
2011-10-27 Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-08-23 Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-05-20 Ordinarie utdelning FEEL 0.00 SEK
2011-05-19 Årsstämma 2011
2011-05-05 Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-02-23 Bokslutskommuniké 2010
2010-11-10 Kvartalsrapport 2010-Q3
2010-08-25 Kvartalsrapport 2010-Q2
2010-05-20 Ordinarie utdelning FEEL 0.00 SEK
2010-05-19 Årsstämma 2010
2010-05-05 Kvartalsrapport 2010-Q1
2010-02-17 Bokslutskommuniké 2009
2009-11-12 Kvartalsrapport 2009-Q3
2009-08-25 Kvartalsrapport 2009-Q2
2009-04-30 Ordinarie utdelning FEEL 0.05 SEK
2009-04-29 Kvartalsrapport 2009-Q1
2009-04-29 Årsstämma 1

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorHälsovård
IndustriVård & Omsorg
Feelgood bedriver verksamhet inom företagshälsa och friskvård. Bolaget är rikstäckande och erbjuder hälsotjänster på flera orter runtom i Sverige. Tjänsterna inkluderar utbildningar inom alkohol och arbetsmiljö, samt frågor som berör alltifrån ergonomi, arbetsförmågebedömning, till övrig hälsokontroll. Utöver erbjuds träning och sjukgymnastik. Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm.
2022-06-21 13:00:00

Feelgood startar ett samarbete med Generation Pep för att tillsammans arbeta med att förbättra barn och ungdomars hälsa. Fokus för samarbetet är att gemensamt nå ut till familjer och öka kunskapen och medvetenheten gällande betydelsen av fysisk aktivitet och goda matvanor. Samarbetsinitiativet kommer innehålla sju olika delar som tillsammans skapar ett sjumilakliv för en bättre hälsa.

Generation Pep och Feelgood delar synen på att tidiga främjande och preventiva åtgärder för hälsa behövs för att Sverige ska må bättre. Enligt Pep-rapporten 2022 är det endast 2 av 10 barn och unga som rör sig enligt rekommendationerna om 60 minuter per dag. I genomsnitt äter barn och unga bara hälften av den rekommenderade mängden grönsaker, frukt och bär per dag.

I Feelgoods årliga jobbhälsorapport ställs flera frågor kring levnadsvanor och hur man ser på dessa. Resultaten är slående, det finns en väldigt stark vilja att förändra den egna livsstilen. Nästan 60 procent av de tillfrågade uppger att de vill ändra sina vanor rörande motion och nästan 30 procent önskar ändra sina vanor gällande mat.

Syftet med samarbetet är att skapa bättre förutsättningar för hälsosamma levnadsvanor samt att stödja familjer på resan mot mer fysisk aktivitet och bra matvanor.

- Hälsosamma vanor grundläggs hemma i familjen, därför känns det kul att Generation Pep tillsammans med Feelgood kan nå ut till många barnfamiljer och påverka familjernas vanor kring rörelse och mat. Vi vet att barn ofta gör som oss vuxna - därför är det viktigt att aktivera hela familjen, säger Carolina Klüft, verksamhetschef på Generation Pep.

Initiativet består av sju olika delar som tillsammans ska utgöra ett sjumilakliv för barn och ungas hälsa. De sju delarna är väl sammanlänkade men ger också effekt var och en för sig. Sjumilakliv för en bättre hälsa inkluderar aktivering av kunder, medarbetare och målgruppen barn och ungdomar direkt.

- För att må bra på jobbet behöver hela familjen må bra och ha en bra hälsa. Därför är vi väldigt stolta över att nu samarbeta med Generation Pep, så att hela familjen kan skapa en förändring tillsammans, en förändring vi tar med oss ända in i arbetslivet, säger Joachim Morath, vd och koncernchef på Feelgood.

Feelgoods jobbrapport: https://feelgood.se/fou/jobbhalsorapport

Generation Peps rapport: https://generationpep.se/media/3216/2203_genpep_rapporten_a12_web.pdf

För mer information kontakta:

Åsa Rex Nygård, marknads- och kommunikationschef Feelgood, asa.rexnygard@feelgood.se,070-728 56 50

Elin Annwall, Generation Pep, elin@generationpep.se,070-340 93 50

Om Generation Pep

Generation Pep är en icke-vinstdrivande organisation som arbetar för att alla barn och unga ska ha rätten och möjligheten att leva ett aktivt och hälsosamt liv, genom att sprida kunskap och skapa engagemang i hela samhället. Med gemensamma kraftansträngningar vill Generation Pep att Sverige ska må bättre. Bakom initiativet står Kronprinsessparet och en rad samhällsaktörer, allt ifrån företag, universitet, myndigheter, stiftelser och ideella organisationer. www.generationpep.se 

Om Feelgood

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY. www.feelgood.se