Bifogade filer
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Sektor | Industri |
Industri | Industriprodukter |
Acosense har fått en order om ett service- och licensavtal för två instrument. Då garantitiden löpt ut har kunden valt signerat ett SLA för fortsatt nyttjande av de båda instrumenten. Avtalet omfattar b.la kontinuerlig uppkoppling mot mjukvaran samt datalagring av processmiljöns mätvärden.
Initial omsättningspåverkan från detta enskilda SLA är av mindre karaktär då avtalets intäkter kommer periodiseras över avtalstiden. Avtalet löper över 12 månader och förnyas per automatik givet att ingen part väljer att aktivt avsluta avtalet. SLA-intäkter bedöms bli en mer betydande del av bolagets totala omsättning allteftersom fler köpta instrument installeras.
"På medellång sikt kommer denna intäktsström vara en stabil bas i bolagets intjäning. Att kunna kombinera den här typen av eftermarknadsintäkter med nyförsäljning är något som ligger högt upp på vår priolista då vi kontinuerligt ser över vårt erbjudande för att förlänga instrumentens ekonomiska livslängd." säger Karl Nilsson, VD för Acosense.