Fredag 9 Maj | 15:11:49 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2019-10-25 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-16 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-31 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-22 - Årsstämma
2019-05-03 - X-dag ordinarie utdelning ACAN B 0.00 SEK
2019-02-08 - Bokslutskommuniké 2018
2018-10-26 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-17 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-08 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-04-27 - X-dag ordinarie utdelning ACAN B 1.40 SEK
2018-04-26 - Årsstämma
2018-02-08 - Bokslutskommuniké 2017
2017-10-27 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-17 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-05 - X-dag ordinarie utdelning ACAN B 1.30 SEK
2017-05-04 - Årsstämma
2017-05-04 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-08 - Bokslutskommuniké 2016
2016-10-27 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-16 - Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-04-29 - X-dag ordinarie utdelning ACAN B 1.20 SEK
2016-04-28 - Årsstämma
2016-04-28 - Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-12 - Bokslutskommuniké 2015
2015-11-11 - Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-07-21 - Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-05-05 - X-dag ordinarie utdelning ACAN B 1.00 SEK
2015-05-04 - Årsstämma
2015-05-04 - Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-02-12 - Bokslutskommuniké 2014
2014-11-11 - Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-07-22 - Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-07-02 - Extra Bolagsstämma 2014
2014-05-06 - X-dag ordinarie utdelning ACAN B 1.00 SEK
2014-05-05 - Årsstämma
2014-05-05 - Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-02-04 - Bokslutskommuniké 2013
2013-10-25 - Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-07-26 - Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-05-03 - X-dag ordinarie utdelning ACAN B 1.00 SEK
2013-05-02 - Årsstämma
2013-05-02 - Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-02-06 - Bokslutskommuniké 2012
2012-10-26 - Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-07-27 - Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-04-27 - X-dag ordinarie utdelning ACAN B 1.00 SEK
2012-04-26 - Årsstämma
2012-04-26 - Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-02-03 - Bokslutskommuniké 2011
2011-10-26 - Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-07-29 - Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-05-06 - X-dag ordinarie utdelning ACAN B 0.50 SEK
2011-05-05 - Årsstämma
2011-05-05 - Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-02-04 - Bokslutskommuniké 2010
2010-10-29 - Kvartalsrapport 2010-Q3
2010-07-23 - Kvartalsrapport 2010-Q2
2010-05-05 - X-dag ordinarie utdelning ACAN B 0.50 SEK
2010-05-04 - Kvartalsrapport 2010-Q1
2010-02-04 - Bokslutskommuniké 2009
2009-11-03 - Kvartalsrapport 2009-Q3
2009-07-24 - Kvartalsrapport 2009-Q2
2009-04-27 - Årsstämma
2009-04-27 - Kvartalsrapport 2009-Q1
2007-05-15 - Inlösen ACAN B 1.3
1996-06-05 - Split ACAN B 1:4

Beskrivning

LandSverige
SektorTjänster
IndustriIT-konsult & onlinetjänster
Acando är ett konsultbolag inom management, IT och affärssystem som ämnar förbättra och effektivisera olika interna processer hos bolagets kunder. Exempel på tjänster innefattar analys av data, CRM, digital strategi, samt affärsutveckling. Företaget har idag verksamhet på global nivå med störst koncentration till Skandinavien. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2019-03-05 09:15:00

Acando och innovationsbyrån itch kommer med hjälp av tjänstedesign att involvera invånare och medarbetare när Region Skåne byter journalsystem inom vården. Målsättningen är att säkerställa okomplicerade digitala lösningar som förenklar vardagen för användarna. Genom ett arbetssätt präglat av patientnära utveckling, innovation och tekniskt kunnande kan vården förbättras på nya sätt.

Skånes Digitala Vårdsystem (SDV) är en ny heltäckande digital plattform för Region Skånes vårdförvaltningar och de privata vårdgivare som arbetar på uppdrag av Region Skåne. I samband med implementeringen av SDV, och det kommande införandet av ett nytt journalsystem, sätter regionen fokus på att skapa smidiga och naturliga vårdflöden som passar patienten, invånaren och vårdens medarbetare.

Under våren arbetar Acando och Acandos Business Design Studio itch, med att designa den patientportal som är invånarens kontaktpunkt med SDV. Arbetet görs i nära samarbete med invånare och vårdmedarbetare genom en rad intervjuer och möten för att säkerställa en djup förståelse för användarbehov och -beteenden. Man kommer att visualisera patientens önskade upplevelse av vården och dess flöde, så kallade patientresor, för att beskriva hur vårdens tjänster ska fungera, men även hur nya digitala tjänster och gränssnitt kan göra dem möjliga. En fördjupad förståelse för patientbehoven kan användas för att förbättra vårdupplevelsen generellt, utöver genom patientportalen och övriga digitala lösningar.

- När invånare och patienter får vara aktiva i utvecklingen, istället för bara passiva mottagare, undviks många fallgropar som är vanliga vid lanseringen av nya digitala lösningar. Digitala verktyg ska lösa ett identifierat problem - vara behovsanpassade och enkla att använda. När de dessutom anpassas utifrån invånarnas liv och är en del av ett genomtänkt vårdflöde, realiseras de nyttor och besparingar som Region Skåne önskar uppnå, säger Gustav Gullberg, Head of Studio, itch.