Måndag 12 Maj | 02:00:07 Europe / Stockholm

Kalender

Est. tid*
2020-02-25 - Bokslutskommuniké 2019
2020-01-27 - 15-6 2019
2020-01-20 - Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-26 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-27 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 3.00 SEK
2019-05-29 - Årsstämma
2019-05-28 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-27 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-26 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-27 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.75 SEK
2018-05-30 - Årsstämma
2018-05-28 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-27 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-15 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-23 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.50 SEK
2017-05-30 - Årsstämma
2017-05-24 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-23 - Bokslutskommuniké 2016
2016-11-10 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-09-26 - Extra Bolagsstämma 2016
2016-08-26 - Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-25 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.25 SEK
2016-05-24 - Årsstämma
2016-05-19 - Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-18 - Bokslutskommuniké 2015

Beskrivning

LandSverige
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
AdCityMedia är verksamma inom reklambranschen och erbjuder idag diverse produkter för marknadsföringssyfte, inkluderande exempelvis vepor, trycksaker och LED-skärmar. Utöver erbjuds eftertjänster som installation och montage, samt konsulttjänster inkluderande analys av kundernas verksamhet. Kunderna återfinns i ett flertal olika branscher. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2020-01-03 13:00:14

Aktieägarna i AdCityMedia AB (publ), org.nr 556584-8354, kallas härmed till extra bolagsstämma måndagen den 20 januari 2020 kl. 14.00 i AdCityMedias huvudkontor, Frihamnsgatan 22 i Stockholm.

Anmälan m.m.

Aktieägare som önskar delta vid den extra bolagsstämman ska dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken senast tisdagen den 14 januari 2020, dels anmäla sig och eventuellt biträde hos bolaget för deltagande i bolagsstämman senast onsdagen den 15 januari 2020 kl. 16.00. Anmälan kan göras till adress AdCityMedia AB, Att: Christoffer Stackell, Frihamnsgatan 22, 115 56 Stockholm, per tfn 0735-149788 eller via e-post christoffer.s@adcitymedia.com.

Vid anmälan vänligen uppge fullständigt namn, person-/organisationnummer, aktieinnehav, adress, telefonnummer dagtid och uppgift om eventuella biträden och ombud samt, i förekommande fall, uppgift om ställföreträdare. Anmälan bör därtill, i förekommande fall, åtföljas av fullmakter, registreringsbevis eller andra behörighetshandlingar.

Personuppgifter som hämtas från den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken, anmälan och deltagande vid stämman samt uppgifter om ställföreträdare, ombud och biträden kommer att användas för registrering, upprättande av röstlängd för stämman samt, i förekommande fall, stämmoprotokoll.

Förvaltarregistrerade aktier

Aktieägare, som låtit förvaltarregistrera sina aktier hos bank eller annan förvaltare, måste, för att ha rätt att delta på bolagsstämman, tillfälligt inregistrera sina aktier i eget namn hos Euroclear. Aktieägare, som önskar sådan omregistrering, måste underrätta sin förvaltare om detta i god tid före tisdagen den 14 januari 2020, då sådan omregistrering ska vara verkställd.

Ombud m.m.

Aktieägare, som företräds av ombud, ska utfärda daterad fullmakt för ombudet. Om fullmakten utfärdas av juridisk person, ska bestyrkt kopia av registreringsbevis eller motsvarande för den juridiska personen bifogas. Fullmakten får inte vara äldre än ett år, såvida inte det i fullmakten anges en längre giltighetstid, dock högst fem år. Fullmaktsformulär kommer att senast tre veckor före bolagsstämman finnas på bolagets hemsida www.adcitymedia.com, på dess huvudkontor, Frihamnsgatan 22, Stockholm, samt sändas till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress. För att underlätta inpasseringen vid stämman är vi tacksamma om fullmakt i original samt ev. registreringsbevis skickas per brev till bolaget på ovan angiven adress i god tid före den extra bolagsstämman.

Handlingar

Styrelsens fullständiga förslag samt övriga handlingar enligt aktiebolagslagen hålls för aktieägarna på bolagets hemsida www.adcitymedia.com, på dess huvudkontor, Frihamnsgatan 22, Stockholm, samt sändas till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress.

Förslag till

1. Stämmans öppnande

2. Val av ordförande vid stämman

3. Upprättande och godkännande av röstlängd

4. Godkännande av dagordning

5. Val av en eller två justeringsmän

6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad

7. Val av styrelseledamöter

8. Stämmans avslutande

Beslutsförslag

Punkt 7 - Val av styrelseledamöter

Valberedningen föreslår, för tiden intill slutet av nästa årsstämma;

Omval av styrelseledamöterna;

· Patrik Mellin

Nyval av styrelseledamöterna;

· Anders Axelsson

· Christoffer Stackell

· Stephen Joseph

· Tim Bleakley

Antal aktier och röster i bolaget

Vid tidpunkten för utfärdandet av denna kallelse finns totalt 1 868 786 utestående aktier i bolaget. Vardera aktie berättigar till en (1) röst. Det totala antalet röster i bolaget uppgår således till 1 868 786. Bolaget innehar inga egna aktier.

Stockholm i januari 2020

Styrelsen

För mer information:
Anders Axelsson, VD
anders.a@adcitymedia.com
+46 8 535 28001

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market och Erik Penser Bank AB, tel. +46 8-463 83 00, certifiedadviser@penser.se är Bolagets Certified Adviser.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 januari 2020 kl. 13:00 CET.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
KALLELSE-TILL-EXTRA-BOLAGSSTAMMA-.pdf

Kort om Bolaget:

AdCityMedia hjälper företag och varumärken att synas.Med sina två affärsområden Media och Retail Tech skapar AdCityMedia synlighet för budskap i utomhus- och inomhusmiljö som dagligen når hundratusentals människor.

Med 19 års erfarenhet från affärsområdet Media är Bolaget idag marknadsledande inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Man har sedan 2015 femdubblat det säljbara mediautrymmet på digitala mediaytor i citylägen. Marknaden för utomhusreklam växer och övergången från analogt till digitalt sker i mycket snabb takt, där AdCityMedia varit en drivande kraft i digitaliseringen under flertalet år. Media har fyra huvudinriktningar; digitala storformatsskärmar, vepor, dagligvaruhandel samt billboards.

Inom affärsområdet Retail Tech är AdCityMedias mission att stärka upp livskraften inom retail när marknaden genomgår stora förändringar. Genom att hjälpa butiksägare att värdera sina egna mediamöjligheter, såväl på fasad som i butik, kan synligheten ökas, nya intäktsmöjligheter skapas och verksamheten utvecklas. Retail Tech har två huvudinriktningar: "Digital Signage" (digitala skärmar i butiksmiljö) och "Production" (analog storformatsreklam).

Framtiden är digital och i nuläget har AdCityMedia cirka 1 500 egna mediaytor samt över 4 500 digitala skärmar i sitt nätverk där Bolaget skapar strategi och driver innehåll och support åt sina kunder. Bolaget är innovativt och har tekniken och kompetensen som krävs för att ligga i framkant, vilket ger goda förutsättningar att ta tillvara på marknadens tillväxt.