Måndag 12 Maj | 02:50:14 Europe / Stockholm

Kalender

Est. tid*
2020-02-25 - Bokslutskommuniké 2019
2020-01-27 - 15-6 2019
2020-01-20 - Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-26 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-27 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 3.00 SEK
2019-05-29 - Årsstämma
2019-05-28 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-27 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-26 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-27 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.75 SEK
2018-05-30 - Årsstämma
2018-05-28 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-27 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-15 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-23 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.50 SEK
2017-05-30 - Årsstämma
2017-05-24 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-23 - Bokslutskommuniké 2016
2016-11-10 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-09-26 - Extra Bolagsstämma 2016
2016-08-26 - Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-25 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.25 SEK
2016-05-24 - Årsstämma
2016-05-19 - Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-18 - Bokslutskommuniké 2015

Beskrivning

LandSverige
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
AdCityMedia är verksamma inom reklambranschen och erbjuder idag diverse produkter för marknadsföringssyfte, inkluderande exempelvis vepor, trycksaker och LED-skärmar. Utöver erbjuds eftertjänster som installation och montage, samt konsulttjänster inkluderande analys av kundernas verksamhet. Kunderna återfinns i ett flertal olika branscher. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2019-08-30 13:00:02

AdCityMedia AB ("AdCityMedia" eller "Bolaget"), listat på Nasdaq First North, lanserar en ny digital premiumyta i Oslo bestående av tre digitala skärmar om totalt 12 kvm.

Via det helägda dotterföretaget Prego Media AS kommer AdCityMedia att under september månad lansera sin andra premiumyta om 12 kvm, bestående av tre stycken digitala skärmar på Oslos mest populära shoppinggata, Bogstadveien. 

"Digitaliseringen i Norge går enligt plan där AdCityMedia nu stärker sin närvaro i Norge och norden ytterligare. Vår tidigare digitala premiumyta på Karl Johans gate i Oslo har varit en succé varför det är väldigt spännande att vi nu kan lansera ytterligare en ny digital yta som vi har stor tror på.", säger Anders Axelsson, VD på AdCityMedia

"Att vi inom så kort tid lyckats digitalisera två fantastiska ytor på toppadresser i Oslo stad är helt fantastiskt och säkrar vår tillväxt ytterligare. Redan innan lanseringen har vi erhållit förfrågningar vilket är ett bevis på att vi ligger helt rätt i och med den goda efterfrågan. Med denna yta tar vi ytterligare ett steg mot att bli ledande på digital utomhusreklam i Norge." säger Stig Kjos, VD på Prego Media

Stockholm 2019-08-30

För mer information:
Anders Axelsson, VD
anders.a@adcitymedia.com
+46 8 535 28001

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North och Erik Penser Bank AB, tel. +46 8-463 83 00, certifiedadviser@penser.se är Bolagets Certified Adviser. 

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 augusti 2019 kl. 13:00 CEST.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
AdCityMedia Pressrelease 2019-08-30.pdf

Kort om Bolaget:
AdCityMedia hjälper företag och varumärken att synas.Med sina två affärsområden Media och Retail Tech skapar AdCityMedia synlighet för budskap i utomhus- och inomhusmiljö som dagligen når hundratusentals människor. 

Med 19 års erfarenhet från affärsområdet Media är Bolaget idag marknadsledande inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Man har sedan 2015 tredubblat det säljbara mediautrymmet på digitala mediaytor i citylägen. Marknaden för utomhusreklam växer och övergången från analogt till digitalt sker i mycket snabb takt, där AdCityMedia varit en drivande kraft i digitaliseringen under flertalet år. Media har fyra huvudinriktningar; digitala storformatsskärmar, vepor, retail, dagligvaruhandel samt billboards.

Inom affärsområdet Retail Tech är AdCityMedias mission att stärka upp livskraften inom retail när marknaden genomgår stora förändringar. Genom att hjälpa butiksägare att värdera sina egna mediamöjligheter, såväl på fasad som i butik, kan synligheten ökas, nya intäktsmöjligheter skapas och verksamheten utvecklas. Retail Tech har två huvudinriktningar: "Digital Signage" (digitala skärmar i butiksmiljö) och "Production" (analog storformatsreklam).

Framtiden är digital och i nuläget har AdCityMedia cirka 1 500 egna mediaytor samt över 4 500 digitala skärmar i sitt nätverk där Bolaget skapar strategi och driver innehåll och support åt sina kunder. Bolaget är innovativt och har tekniken och kompetensen som krävs för att ligga i framkant, vilket ger goda förutsättningar att ta tillvara på marknadens tillväxt.