Bifogade filer
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Sektor | Telekom & Media |
Industri | Media |
AdCityMedia AB ("AdCityMedia" eller "Bolaget"), listat på Nasdaq First North Growth Market, erhåller två digital signage-ordrar om 2,8 MNOK.
Via det helägda dotterföretaget Prego Media AS har två ordrar erhållits om 2,8 MNOK, vilka skall rullas ut under kvartal tre och fyra. Båda ordrarna erhålls från starka varumärken där det finns stor potential till ytterligare affärer.
"Att våra norska kollegor fortsätter att generera ordrar inom affärssegmentet Retail Tech är naturligtvis mycket glädjande då det är ett helt nytt affärsområde för dem, samtidigt vittnar det om att det finns en stor efterfråga även i Norge. Detta tycker jag bevisar att vi lyckats finna synergier mellan vår svenska och norska verksamhet genom att nyttja vår tidigare kunskap och erfarenhet på en ny marknad. Vi vill fortsätta ta marknadsandelar inom Retail Tech i Norge, därför har vi nu rekryterat ytterligare en säljare med bas i Norge." säger Anders Axelsson VD på AdCityMedia.
Stockholm 2019-09-04
För mer information:
Anders Axelsson, VD
anders.a@adcitymedia.com
+46 8 535 28001
Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market och Erik Penser Bank AB, tel. +46 8-463 83 00, certifiedadviser@penser.se är Bolagets Certified Adviser.
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 september 2019 kl. 11:00 CEST.
Följande dokument kan hämtas från beQuoted
AdCityMedia Pressrelease 2019-09-04.pdf
Kort om Bolaget:
AdCityMedia hjälper företag och varumärken att synas.Med sina två affärsområden Media och Retail Tech skapar AdCityMedia synlighet för budskap i utomhus- och inomhusmiljö som dagligen når hundratusentals människor.
Med 19 års erfarenhet från affärsområdet Media är Bolaget idag marknadsledande inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Man har sedan 2015 femdubblat det säljbara mediautrymmet på digitala mediaytor i citylägen. Marknaden för utomhusreklam växer och övergången från analogt till digitalt sker i mycket snabb takt, där AdCityMedia varit en drivande kraft i digitaliseringen under flertalet år. Media har fyra huvudinriktningar; digitala storformatsskärmar, vepor, dagligvaruhandel samt billboards.
Inom affärsområdet Retail Tech är AdCityMedias mission att stärka upp livskraften inom retail när marknaden genomgår stora förändringar. Genom att hjälpa butiksägare att värdera sina egna mediamöjligheter, såväl på fasad som i butik, kan synligheten ökas, nya intäktsmöjligheter skapas och verksamheten utvecklas. Retail Tech har två huvudinriktningar: "Digital Signage" (digitala skärmar i butiksmiljö) och "Production" (analog storformatsreklam).
Framtiden är digital och i nuläget har AdCityMedia cirka 1 500 egna mediaytor samt över 4 500 digitala skärmar i sitt nätverk där Bolaget skapar strategi och driver innehåll och support åt sina kunder. Bolaget är innovativt och har tekniken och kompetensen som krävs för att ligga i framkant, vilket ger goda förutsättningar att ta tillvara på marknadens tillväxt.