Måndag 12 Maj | 02:17:10 Europe / Stockholm

Kalender

Est. tid*
2020-02-25 - Bokslutskommuniké 2019
2020-01-27 - 15-6 2019
2020-01-20 - Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-26 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-27 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 3.00 SEK
2019-05-29 - Årsstämma
2019-05-28 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-27 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-26 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-27 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.75 SEK
2018-05-30 - Årsstämma
2018-05-28 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-27 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-15 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-23 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.50 SEK
2017-05-30 - Årsstämma
2017-05-24 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-23 - Bokslutskommuniké 2016
2016-11-10 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-09-26 - Extra Bolagsstämma 2016
2016-08-26 - Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-25 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.25 SEK
2016-05-24 - Årsstämma
2016-05-19 - Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-18 - Bokslutskommuniké 2015

Beskrivning

LandSverige
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
AdCityMedia är verksamma inom reklambranschen och erbjuder idag diverse produkter för marknadsföringssyfte, inkluderande exempelvis vepor, trycksaker och LED-skärmar. Utöver erbjuds eftertjänster som installation och montage, samt konsulttjänster inkluderande analys av kundernas verksamhet. Kunderna återfinns i ett flertal olika branscher. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2019-07-10 15:37:20

AdCityMedia AB ("AdCityMedia"), listat på Nasdaq First North, erhåller en Retail Tech-order om ca 15 MSEK från det danska mediabolaget citrusmedia ApS. Ordern beräknas att vara fullt utrullad inom 12 månader.

Ordern erhålls från ett danskt mediabolag där AdCityMedia hjälper till med etablering av både storformatsskärmar i utomhusmiljö samt inomhusskärmar, som båda kommer att drivas i den egenutvecklade mjukvaran Doohclick ("Starcorp"). Ordern avser ett flertal skärmar där leveransen uppskattas vara fullt utrullad inom 12 månader. Det totala ordervärdet uppgår till ca 15 MSEK.

Utöver Retail Tech-affären innebär det även att AdCityMedia kommer att bli säljpartner på de etablerade skärmarna vilket möjliggör försäljning via affärsbenet Media, vilket således ytterligare stärker bolagets position och närvaro i Norden.

"Affärsområdet Retail Tech, som tidigare endast etablerat inomhusskärmar i butiksmiljö, tar nu steget att bli en partner för etablering av LED-skärmar i utomhusmiljö. Denna fina och strategiskt viktiga ordern, som både är en hård- och mjukvaruleverans, vittnar om att vi nu är redo att utöka och skala upp affärsområdet. Den kunskap som vi besitter, till skillnad mot många konkurrenter, är att vi både kan verka som säljbolag och etablerare vilket är en enorm konkurrensfördel, både för egen del genom att vi får dubbelutväxling av affären, men även för vår kunds räkning som får hjälp med försäljning genom vår expertis.", säger Anders Axelsson VD på AdCityMedia.

Stockholm 2019-07-10

För mer information:
Anders Axelsson, VD
anders.a@adcitymedia.com
+46 8 535 28001

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North och Erik Penser Bank AB, tel. +46 8-463 83 00, certifiedadviser@penser.se är Bolagets Certified Adviser.

Denna information är sådan information som AdCityMedia AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 juli 2019 kl. 15:34 CEST.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
AdCityMedia Pressrelease 2019-07-10.pdf

Kort om Bolaget:

AdCityMedia hjälper företag och varumärken att synas.Med sina två affärsområden Media och Retail Tech skapar AdCityMedia synlighet för budskap i utomhus- och inomhusmiljö som dagligen når hundratusentals människor. 

Med 19 års erfarenhet från affärsområdet Media är Bolaget idag marknadsledande inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Man har sedan 2015 femdubblat det säljbara mediautrymmet på digitala mediaytor i citylägen. Marknaden för utomhusreklam växer och övergången från analogt till digitalt sker i mycket snabb takt, där AdCityMedia varit en drivande kraft i digitaliseringen under flertalet år. Media har fyra huvudinriktningar; digitala storformatsskärmar, vepor, dagligvaruhandel samt billboards.

Inom affärsområdet Retail Tech är AdCityMedias mission att stärka upp livskraften inom retail när marknaden genomgår stora förändringar. Genom att hjälpa butiksägare att värdera sina egna mediamöjligheter, såväl på fasad som i butik, kan synligheten ökas, nya intäktsmöjligheter skapas och verksamheten utvecklas. Retail Tech har två huvudinriktningar: "Digital Signage" (digitala skärmar i butiksmiljö) och "Production" (analog storformatsreklam).

Framtiden är digital och i nuläget har AdCityMedia cirka 1 500 egna mediaytor samt över 4 500 digitala skärmar i sitt nätverk där Bolaget skapar strategi och driver innehåll och support åt sina kunder. Bolaget är innovativt och har tekniken och kompetensen som krävs för att ligga i framkant, vilket ger goda förutsättningar att ta tillvara på marknadens tillväxt.