Måndag 12 Maj | 03:21:29 Europe / Stockholm

Kalender

Est. tid*
2020-02-25 - Bokslutskommuniké 2019
2020-01-27 - 15-6 2019
2020-01-20 - Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-26 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-27 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 3.00 SEK
2019-05-29 - Årsstämma
2019-05-28 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-27 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-26 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-27 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.75 SEK
2018-05-30 - Årsstämma
2018-05-28 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-27 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-15 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-23 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.50 SEK
2017-05-30 - Årsstämma
2017-05-24 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-23 - Bokslutskommuniké 2016
2016-11-10 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-09-26 - Extra Bolagsstämma 2016
2016-08-26 - Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-25 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.25 SEK
2016-05-24 - Årsstämma
2016-05-19 - Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-18 - Bokslutskommuniké 2015

Beskrivning

LandSverige
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
AdCityMedia är verksamma inom reklambranschen och erbjuder idag diverse produkter för marknadsföringssyfte, inkluderande exempelvis vepor, trycksaker och LED-skärmar. Utöver erbjuds eftertjänster som installation och montage, samt konsulttjänster inkluderande analys av kundernas verksamhet. Kunderna återfinns i ett flertal olika branscher. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2019-04-29 13:00:00

AdCityMedia AB ("AdCityMedia"), listat på Nasdaq First North, erhåller en initial media-order om 1,9 MSEK från American Express ("Amex"). Ordern kommer att avräknas under kvartal 2 år 2019.

Amex har valt att under kvartal 2 kombinera digitala och analoga budskap på premiumytor i Sverige och Norge med fokus på storstadsregioner (Stockholm, Malmö, Göteborg och Oslo) för att generera stor impact. Utomhusreklam är under 2019 ett av de medier där investeringar enligt Mediebyråbarometern ökat som mest, vilket bevisar nyttjandevärdet och som nu börjar avspeglas i investeringarna.

"Vi valde AdCityMedia för att få ordentlig impact i storstadsregionerna både i Sverige och Norge. AdCityMedia är den aktör som har störst utbud av digitalt- och analogt storformat i utomhusmiljö och då både i Sverige och Norge vilket förenklar för oss som köpare. Vi får nu möjligheten att visa kreativ reklam för våra kunder, vilket vi uppskattar kommer ge oss ett högt nyttovärde.", säger Philip Trocme, nordisk marknadschef på American Express

"Det är naturligtvis glädjande att en sådan etablerad aktör som Amex väljer att använda sig utav AdCityMedias storformatslösningar både i Sverige och Norge. Marknaden börjar nu på riktigt förstå att utomhusreklam skapar nytta och unika marknadsföringsmöjligheter. Som ett led av detta så visade OOH på störst tillväxt inom marknadsföring under 2018. Vi ser tydligt att efterfrågan kontinuerligt ökar i takt med att marknaden börjar bli medveten om utomhusreklamens impact och möjligheter.", säger Anders Axelsson VD på AdCityMedia. 

Stockholm 2019-04-29

För mer information:
Anders Axelsson, VD
anders.a@adcitymedia.com
+46 8 535 28001

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North och Erik Penser Bank AB, tel. +46 8-463 83 00, certifiedadviser@penser.se är Bolagets Certified Adviser.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 april 2019 kl. 13:00 CEST.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
AdCityMedia Pressrelease 2019-04-29.pdf

Kort om Bolaget:

AdCityMedia hjälper företag och varumärken att synas.Med sina två affärsområden Media och Retail Tech skapar AdCityMedia synlighet för budskap i utomhus- och inomhusmiljö som dagligen når hundratusentals människor.

Med 19 års erfarenhet från affärsområdet Media är Bolaget idag marknadsledande inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Man har sedan 2015 tredubblat det säljbara mediautrymmet på digitala mediaytor i citylägen. Marknaden för utomhusreklam växer och övergången från analogt till digitalt sker i mycket snabb takt, där AdCityMedia varit en drivande kraft i digitaliseringen under flertalet år.

Inom affärsområdet Retail Tech är AdCityMedias mission att stärka upp livskraften inom retail när marknaden genomgår stora förändringar. Genom att hjälpa butiksägare att värdera sina egna mediamöjligheter, såväl på fasad som i butik, kan synligheten ökas, nya intäktsmöjligheter skapas och verksamheten utvecklas. Retail Tech har två huvudinriktningar: "Digital Signage" (digitala skärmar i butiksmiljö) och "Production" (analog storformatsreklam).

Framtiden är digital och i nuläget har AdCityMedia cirka 1 500 egna mediaytor samt över 4 500 digitala skärmar där Bolaget skapar strategi och driver innehåll och support åt sina kunder. Bolaget är innovativt och har tekniken och kompetensen som krävs för att ligga i framkant, vilket ger goda förutsättningar att ta tillvara på marknadens tillväxt.