Måndag 12 Maj | 03:46:27 Europe / Stockholm

Kalender

Est. tid*
2020-02-25 - Bokslutskommuniké 2019
2020-01-27 - 15-6 2019
2020-01-20 - Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-26 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-27 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 3.00 SEK
2019-05-29 - Årsstämma
2019-05-28 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-27 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-26 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-27 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.75 SEK
2018-05-30 - Årsstämma
2018-05-28 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-27 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-15 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-23 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-31 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.50 SEK
2017-05-30 - Årsstämma
2017-05-24 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-23 - Bokslutskommuniké 2016
2016-11-10 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-09-26 - Extra Bolagsstämma 2016
2016-08-26 - Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-25 - X-dag ordinarie utdelning ACM 2.25 SEK
2016-05-24 - Årsstämma
2016-05-19 - Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-18 - Bokslutskommuniké 2015

Beskrivning

LandSverige
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
AdCityMedia är verksamma inom reklambranschen och erbjuder idag diverse produkter för marknadsföringssyfte, inkluderande exempelvis vepor, trycksaker och LED-skärmar. Utöver erbjuds eftertjänster som installation och montage, samt konsulttjänster inkluderande analys av kundernas verksamhet. Kunderna återfinns i ett flertal olika branscher. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2019-05-28 14:01:19

AdCityMedia AB ("AdCityMedia"), listat på Nasdaq First North, har ingått ett exklusivt samarbetsavtal  med UIP Holding AS (UIP) och VOI Technology AB vilka fått tilldelningsbeslut av Stockholms stad beträffande stadens cykelupphandling.

Stockholm stad meddelade idag att UIP Holding AS (UIP) tillsammans med VOI Technology AB fått tilldelningsbeslutet att tillhandahålla, driva samt löpande administrera ett system för lånecyklar och stadsinformation i Stockholms innerstad och förorter. AdCityMedia har tillsammans med UIP och Voi ingått ett exklusivitetsavtal  innebärande att AdCityMedia ansvarar för mediaförsäljningen, samt levererar hård- och mjukvara till joint venture bolaget via sitt affärsområde Retail Tech. 

Omfattning
Enligt upphandlingen från Stockholms stad är värdet på koncessionen ca 400 Mkr för hela avtalstiden på sju år. Detta bygger på ett uppskattat värde av intäkter från reklamförsäljning samt brukarintäkter från cyklarna.

Reklamförsäljningen består av 280 dubbelsidiga analoga reklamvitriner samt 70 stycken dubbelsidiga digitala vitriner i Stockholm stad, av dessa ytor disponerar staden 50 % av tiden. Avtalet är på sju år.

"Detta är en game changer för oss vilket innebär att vi blir en ledande aktör i Stockholms stad. Vi skall nu gå igenom tilldelningsbeslutet och räkna igenom vad exakt det innebär, och återkommer med mer information så snart vi bara kan. Något belopp kan vi därav inte gå ut med i skrivande stund men kan konstatera att 350 ytor i Stockholms stad naturligtvis är en extremt stor affär för oss." Anders Axelsson VD AdCityMedia AB

"Det är glädjande att få samarbete med ett av  Sveriges snabbast växande digitala utomhusreklambolag där merparten av mediaytorna är ovan jord. AdCityMedia har lång erfarenhet inom segmenten och har ett framtidstänk som vi delar. Detta gör att det känns tryggt att ingå ett framtida samarbete", meddelar Kristoffer Henrikssen grundare UIP Holding AS (UIP) och Carl Vernersson, CCO, VOI Technology AB.

Stockholm, 2019-05-28

För mer information:
Anders Axelsson, VD
anders.a@adcitymedia.com
+46 8 535 28001

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North och Erik Penser Bank AB, tel. +46 8-463 83 00, certifiedadviser@penser.se är Bolagets Certified Adviser.

Denna information är sådan information som AdCityMedia AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 maj 2019 kl. 13:44 CEST.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
AdCityMedia Pressrelease 2019-05-28.pdf

Kort om Bolaget:
AdCityMedia hjälper företag och varumärken att synas.Med sina två affärsområden Media och Retail Tech skapar AdCityMedia synlighet för budskap i utomhus- och inomhusmiljö som dagligen når hundratusentals människor.

Med 19 års erfarenhet från affärsområdet Media är Bolaget idag marknadsledande inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Man har sedan 2015 femdubblat det säljbara mediautrymmet på digitala mediaytor i citylägen. Marknaden för utomhusreklam växer och övergången från analogt till digitalt sker i mycket snabb takt, där AdCityMedia varit en drivande kraft i digitaliseringen under flertalet år. Media har fyra huvudinriktningar; digitala storformatsskärmar, vepor, dagligvaruhandel samt billboards.

Inom affärsområdet Retail Tech är AdCityMedias mission att stärka upp livskraften inom retail när marknaden genomgår stora förändringar. Genom att hjälpa butiksägare att värdera sina egna mediamöjligheter, såväl på fasad som i butik, kan synligheten ökas, nya intäktsmöjligheter skapas och verksamheten utvecklas. Retail Tech har två huvudinriktningar: "Digital Signage" (digitala skärmar i butiksmiljö) och "Production" (analog storformatsreklam).

Framtiden är digital och i nuläget har AdCityMedia cirka 1 500 egna mediaytor samt över 4 500 digitala skärmar i sitt nätverk där Bolaget skapar strategi och driver innehåll och support åt sina kunder. Bolaget är innovativt och har tekniken och kompetensen som krävs för att ligga i framkant, vilket ger goda förutsättningar att ta tillvara på marknadens tillväxt.