2024-04-29 09:00:00

Tamturbo Oyj:n hallitus on allekirjoittanut tarvittavat päätökset, jotka mahdollistavat yhtiön omistus- ja rahoituskokonaisuuden vahvistamisen. Tavoitteena on löytää yhtiölle sellainen omistus- ja rahoituspohja, joka tukee Tamturbon kasvustrategian toteuttamista, tasapainottaa yhtiön omistuspohjaa ja mahdollistaa yhtiön listautumisen tulevaisuudessa.

Tamturbo suunnitteli listautumista Helsingin pörssin Nasdaq First North -markkinapaikalle vuonna 2020, mutta perui listautumisen saatuaan sijoituksen silloin strategiseksi määritellyltä teollisuuskumppanilta. Rahoitusmarkkinoilla on viime vuosina tapahtunut merkittäviä muutoksia ja myös maailmanpoliittinen tilanne on muuttunut. Tamturbon johto onkin tehnyt jatkuvaa työtä yhtiön kehityksen ja kasvun kannalta kestävien rahoitusvaihtoehtojen etsimiseksi sekä omistuspohjan tasapainottamiseksi.

”Tamturbo elää tällä hetkellä voimakkaan kasvun vaihetta. Kasvumme tukemiseksi meidän on arvioitava rahoitusvaihtoehtojamme ja omistuspohjaamme uudelleen. Hallituksen päätökset avaavat meille erittäin mielenkiintoisia tulevaisuuden kasvupolkuja”, toteaa Tamturbon toimitusjohtaja Igor Nagaev.

Rahoituskokonaisuus sisältää erilliset osakeannit institutionaalisille sijoittajille ja Tamturbon nykyisille osakkeenomistajille. Osana kokonaisuutta yhtiö selvittää myös edellytyksiä pörssilistautumiseen, joka on yhtiön tavoitteena tulevaisuudessa. Yhtiön taloudellisena neuvonantajana institutionaalisille sijoittajille suunnatussa osakeannissa toimii Evli Corporate Finance.

TAMTURBO OYJ

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Igor Nagaev
Puh: +48 733 511 303
Igor.nagaev@tamturbo.com

Tamturbo lyhyesti

Vuonna 2010 perustettu Tamturbo kehittää, valmistaa ja myy täysin öljyttömiä, teollisuuden paineilmaa tuottavia turbokompressoreita. Tamturbon teknologian avulla saavutetaan laitteen koko elinkaaren ajalla merkittäviä ja mitattavissa olevia kustannus- ja energiasäästöjä sekä vähennetään hiilidioksidipäästöjä. Liiketoiminnallaan Tamturbo johtaa väistämätöntä muutosta kohti kestävämpiä ja kannattavampia teollisia prosesseja, jotka mullistavat teollisuuden paineilman tuotantotavan.

Tamturbon asiakaskunta koostuu globaaleista johtavista teollisuusyrityksistä monilla eri teollisuudenaloilla. Tamturbon teknologia ja öljyttömän paineilman kasvava kysyntä tarjoavat kasvupotentiaalia sekä nykyisissä globaaleissa asiakkuuksissa että teollisuuslaitoksissa, jotka tarvitsevat moderneja ratkaisuja katkeamattoman tuotannon sekä kustannus- ja energiansäästöjen saavuttamiseksi.