19:29:09 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-14 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-14 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-15 Ordinarie utdelning SOZAP 0.00 SEK
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-14 Årsstämma 2024
2024-02-15 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-16 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-16 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-10 Ordinarie utdelning SOZAP 0.00 SEK
2023-05-09 Årsstämma 2023
2023-02-16 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-16 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-18 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-05 Ordinarie utdelning SOZAP 0.00 SEK
2022-05-04 Årsstämma 2022
2022-02-24 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-26 Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Sozap är verksamt inom spelutveckling. Bolaget är en utvecklare och förläggare av spel, huvudsakligen för iOS och Android. Spelen ingår primärt inom kategorin shooter-genren. Utöver utvecklar bolaget även diverse spel inom causal-gaming. Exempel på spel som ingår i portföljen är Armed Heist. Bolaget grundades år 2014 och har sitt huvudkontor i Nyköping.
2022-06-17 16:45:00

SOZAP lämnar härmed en statusuppdatering kring bolagets arbete med befintliga och nya speltitlar samt utveckling av nyckeltal för maj månad.

Antal månatliga användare (MAU) uppgick till 0,9 miljoner, en minskning med 20 procent jämfört med samma period föregående år och en minskning med 22 procent mot föregående månad.

Genomsnittligt antal dagliga användare (DAU) uppgick till 67 tusen, vilket är en minskning med 11 procent jämfört med samma period föregående år och en minskning med 21 procent mot föregående månad.

Genomsnittlig intäkt per daglig aktiv användare (ARPDAU) uppgick till 0,075 USD, en minskning med 17 procent jämfört med samma period föregående år men en ökning med 17 procent jämfört med april 2022.

”Att MAU och DAU har minskat jämfört med föregående år beror framför allt på minskade marknadsföringsaktiviteter jämfört med föregående år. Det reflekteras också i en minskad ARPDAU eftersom betalningsviljan generellt sett är högre hos användare som vi når genom aktiv marknadsföring. Att ARPDAU däremot har ökat jämfört med föregående månad beror på att den organiska trafik från svagare marknader har minskat, vilket driver ner MAU/DAU men stärker ARPDAU. Nyckeltalen för MAU, DAU och ARPDAU omfattar båda speltitlarna ARMED HEIST och LEGENDS OF LIBRA men merparten av MAU och DAU kan härledas till ARMED HEIST.” Rade Prokopovic, VD.

”Vi fortsätter att hålla flera parallella projekt i utvecklingsfas tack vare vår MVP-process, som just nu omfattar fem spelkoncept. Av dessa har vi inlett initiala marknadstester för två titlar: Puzzle Run och Hunter Merge. För de tre övriga spelen planerar vi marknadstester under det tredje kvartalet 2022. Vi ser en hög kreativ kvalitet i vår MVP-process, som gör det möjligt att effektivt ta pulsen på olika genrer, spelmekaniker och spelkoncept och därefter fatta datadrivna beslut. Vi ser mycket positivt på spelen inom sport- och jaktgenren och ser fram emot årets kommande marknadstester.” Rade Prokopovic, VD.