11:52:09 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-14 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-14 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-15 Ordinarie utdelning SOZAP 0.00 SEK
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-14 Årsstämma 2024
2024-02-15 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-16 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-16 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-10 Ordinarie utdelning SOZAP 0.00 SEK
2023-05-09 Årsstämma 2023
2023-02-16 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-16 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-18 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-05 Ordinarie utdelning SOZAP 0.00 SEK
2022-05-04 Årsstämma 2022
2022-02-24 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-26 Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Sozap är verksamt inom spelutveckling. Bolaget är en utvecklare och förläggare av spel, huvudsakligen för iOS och Android. Spelen ingår primärt inom kategorin shooter-genren. Utöver utvecklar bolaget även diverse spel inom causal-gaming. Exempel på spel som ingår i portföljen är Armed Heist. Bolaget grundades år 2014 och har sitt huvudkontor i Nyköping.
2022-09-19 16:00:00

SOZAP lämnar härmed en statusuppdatering kring bolagets arbete med befintliga och nya speltitlar samt utveckling av nyckeltal under juli och augusti månad.

Juli 2022
Antal månatliga användare (MAU) uppgick till 1 miljon, en minskning med 10 procent mot föregående månad och en ökning med 24 procent jämfört med samma period föregående år.
 
Genomsnittligt antal dagliga användare (DAU) uppgick till 70 tusen, en minskning med 10 procent mot föregående månad och en ökning med 28 procent jämfört med samma period föregående år.
 
Genomsnittlig intäkt per daglig aktiv användare (ARPDAU) uppgick till 0,06 USD, en liten ökning med 1 procent mot föregående månad och en förväntad minskning med 42 procent mot föregående år.
 
Augusti 2022
Antal månatliga användare (MAU) uppgick till 1,1 miljoner, en ökning med 6 procent mot föregående månad och en ökning med 5 procent jämfört med samma period föregående år.
 
Genomsnittligt antal dagliga användare (DAU) uppgick till 74 tusen, en ökning med 6 procent mot föregående månad och en ökning med 10 procent jämfört med samma period föregående år.
 
Genomsnittlig intäkt per daglig aktiv användare (ARPDAU) uppgick till 0,055 USD, en minskning med 9 procent mot föregående månad och en förväntad minskning med 33 procent mot föregående år.
 
”Den organiska trafiken till ARMED HEIST är fortsatt stabil och levererar oförändrade MAU- och DAU-nivåer. En väntad minskning av ARPDAU jämfört med föregående år är att härleda till minskad marknadsföring under perioden. Teamet bakom ARMED HEIST har under perioden påbörjat migrera till ny serverlösning för att därefter färdigställa och lansera flerspelarläget PVP (player versus player). ” Rade Prokopovic, VD.
 
Bolaget fortsätter utvecklingen av tidigare kommunicerade spelkoncept och har under perioden inlett marknadstester av spelkonceptet Plumberry.