07:55:02 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-14 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-14 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-15 Ordinarie utdelning SOZAP 0.00 SEK
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-14 Årsstämma 2024
2024-02-15 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-16 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-16 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-10 Ordinarie utdelning SOZAP 0.00 SEK
2023-05-09 Årsstämma 2023
2023-02-16 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-16 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-18 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-05 Ordinarie utdelning SOZAP 0.00 SEK
2022-05-04 Årsstämma 2022
2022-02-24 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-26 Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Sozap är verksamt inom spelutveckling. Bolaget är en utvecklare och förläggare av spel, huvudsakligen för iOS och Android. Spelen ingår primärt inom kategorin shooter-genren. Utöver utvecklar bolaget även diverse spel inom causal-gaming. Exempel på spel som ingår i portföljen är Armed Heist. Bolaget grundades år 2014 och har sitt huvudkontor i Nyköping.
2022-01-14 16:00:00

SOZAP lämnar härmed en statusuppdatering kring bolagets arbete med befintliga och nya speltitlar samt utveckling av nyckeltal under december månad.

Under december månad färdigställdes den uppdatering av ARMED HEIST som bolaget kommunicerat tidigare. Arbetet omfattade en versionsuppdatering av den underliggande spelmotorn från Unity som minskar filstorleken och prestandakraven och därmed gör spelet tillgängligt för fler. Denna nya version av ARMED HEIST lanserades i början av januari.

”Den förra uppdateringen i november har resulterat i en 20-procentig ökning av konverteringen av den organiska trafiken till ARMED HEIST från App Store och Google Play. Med den senaste lanseringen i veckan har vi uppdaterat den underliggande spelmotorn i ARMED HEIST som med Unity CDN, Cloud content delivery, möjliggör fortsatta optimeringar som förväntas ytterligare förbättra konverteringsgraden.” Rade Prokopovic, VD.

Genomsnittligt antal månatliga användare (MAU) uppgick till 773 tusen, en ökning med 2 procent mot föregående månad och en förväntad minskning med 17 procent jämfört med samma period föregående år.

Genomsnittligt antal dagliga användare (DAU) uppgick till 60 tusen, en ökning med 18 procent mot föregående månad och en minskning med 22 procent jämfört med samma period föregående år.

Genomsnittlig intäkt per daglig aktiv användare (ARPDAU) uppgick till 0,082 USD, en ökning med 10 procent mot föregående månad och en ökning med 13 procent mot föregående år.

”Ökad MAU och antalet dagligt aktiva spelare är resultatet av novemberuppdateringen av ARMED HEIST, i kombination med att bolaget under december aktiverat sedan tidigare kommunicerade user acquisition-kampanjer. Resultatet från pågående kampanjer indikerar att vi närmar oss skalbara nyckeltal och vår ambition är att utöka vår user acquisition stegvis under det första kvartalet 2022.” Rade Prokopovic, VD.

ARMED HEIST
Bolaget fortsätter arbetet med att minska filstorleken och prestandakraven samt färdigställa och lansera det sedan tidigare kommunicerade flerspelarläget PvP (player vs player).

LEGENDS OF LIBRA
Bolaget fortsätter arbeta aktivt med att utveckla och utvärdera spelet med målsättning att lansera spelet globalt under första kvartalet 2022.

SPELLS AND LOOT
Spells and Loot inledde sin globala mjuklansering i december och bolaget fortsätter arbeta aktivt med att utveckla och utvärdera spelet.