20:54:49 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-14 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-14 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-15 Ordinarie utdelning SOZAP 0.00 SEK
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-14 Årsstämma 2024
2024-02-15 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-16 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-16 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-10 Ordinarie utdelning SOZAP 0.00 SEK
2023-05-09 Årsstämma 2023
2023-02-16 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-16 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-18 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-05 Ordinarie utdelning SOZAP 0.00 SEK
2022-05-04 Årsstämma 2022
2022-02-24 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-26 Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Sozap är verksamt inom spelutveckling. Bolaget är en utvecklare och förläggare av spel, huvudsakligen för iOS och Android. Spelen ingår primärt inom kategorin shooter-genren. Utöver utvecklar bolaget även diverse spel inom causal-gaming. Exempel på spel som ingår i portföljen är Armed Heist. Bolaget grundades år 2014 och har sitt huvudkontor i Nyköping.
2022-05-13 16:00:00

SOZAP lämnar härmed en statusuppdatering kring bolagets arbete med befintliga och nya speltitlar samt utveckling av nyckeltal april månad.

Antal månatliga användare (MAU) uppgick till 1,1 miljoner, en mindre ökning med 1 procent jämfört med samma period föregående år och en minskning med 4 procent mot föregående månad.

Genomsnittligt antal dagliga användare (DAU) uppgick till 84 tusen, en ökning med 6 procent jämfört med samma period föregående år och en mindre minskning på 1 procent mot föregående månad.

Genomsnittlig intäkt per daglig aktiv användare (ARPDAU) uppgick till 0,064 USD, en minskning med 27 procent mot föregående år och en ökning med 2 procent mot föregående månad.

”MAU och DAU är i linje med våra förväntningar och visar på en styrka i den organiska trafik som sker till speltiteln ARMED HEIST trots minskade marknadsföringsaktiviteter under perioden. Minskningen av ARPDAU kan förklaras med att tidigare nedstängningar och restriktioner under pandemin tagits bort under Q1 22 men beror också på en ökad organisk trafik från svagare marknader.” Rade Prokopovic, VD.

ARMED HEIST
Bolaget fortsätter vidareutvecklingen och planerar en större uppdatering för att optimera spelets filstorlek och samtidigt byta serverlösning. Målet är att optimera kostnaden per användare och förbereda spelet för den kommande lanseringen av flerspelarläget PVP.
 
LEGENDS OF LIBRA
Bolaget avser att färdigställa och fullt ut lansera speltiteln under det andra kvartalet. Legends of Libra blir den första speltiteln i bolagets spelportfölj av mindre spel.
 
”Enligt vår MVP-strategi och utvärderingsprocess bedömer vi att spelets nuvarande prestanda inte ger oss möjlighet att fortsätta utveckla spelet med uppskalning genom UA. Vi är trots det väldigt stolta över teamet bakom Legends of Libra och välkomnar spelet till vår portfölj av mindre spel där tonvikten ligger på organisk trafik” Rade Prokopovic, VD.
 
PUZZLE RUN
Bolaget arbetar med att färdigställa speltiteln och planerar att mjuklansera spelet globalt under det andra kvartalet.
 
HUNTER MERGE
Som tidigare kommunicerats är Hunter Merge en casual-shooter med ett sportjakttema som riktar sig till en casual publik. Bolaget har inlett de initiala marknadstesterna under det andra kvartalet.
 
GO FISHING
Speltiteln är bolagets andra inom sport- och jaktgenren med ambitionen att bli bolagets första crossplattformspel och därmed tillgängligt på fler plattformar utöver mobila enheter och läsplattor. Bolaget har som målsättning att inleda de initiala marknadstesterna under det tredje kvartalet 2022.
 
CIRCLE WORLD
Speltiteln är bolagets första speltitel med en Hyper Core-mekanik där bolaget tror det finns god kunskapsutvinning som sedan kan appliceras på flera speltitlar. Bolaget har som målsättning att inleda de initiala marknadstesterna under det tredje kvartalet 2022.
 
PLUMBERRY
Plumberry är bolagets första speltitel med en Idle Tycoon-mekanik. Bolaget har som målsättning att inleda de initiala marknadstesterna under det tredje kvartalet 2022.
 
”Vi har nu flera parallella projekt tack vare vår MVP-process. Vårt fokus under 2022 är att realisera så många spelkoncept som möjligt för att därefter allokera resurser på det projekt som uppvisar starkast nyckeltal. Vi fokuserar på skalbara speltitlar men är samtidigt realistiska och bedömer att olika spelprojekt ger olika resultat. Vissa kommer att läggas ner medan andra, även om de inte är skalbara, kommer återbetala sig inom en rimlig tidsperiod och föra oss närmare vårt mål - att 2023 underhålla en miljon spelare per dag.” Rade Prokopovic, VD.