Lördag 25 Oktober | 09:13:42 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-05-27 N/A Årsstämma
2026-02-10 07:30 Bokslutskommuniké 2025
2025-10-21 - Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-26 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-02 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2025-05-28 - Årsstämma
2025-04-30 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-11 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-15 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-10-16 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-07-17 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-20 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2024-05-17 - Årsstämma
2024-04-26 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-08 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-25 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-19 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-19 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2023-05-17 - Årsstämma
2023-05-03 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-08 - Bokslutskommuniké 2022
2022-12-31 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-25 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-19 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2022-05-17 - Årsstämma
2022-05-03 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-08 - Bokslutskommuniké 2021
2021-10-26 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-07-20 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-20 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2021-05-19 - Årsstämma
2021-05-11 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-16 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-23 - Extra Bolagsstämma 2020
2020-10-21 - Kvartalsrapport 2020-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorFinans
IndustriÖvriga finansiella tjänster
Qliro är ett fintechbolag specialiserat inom digitala betallösningar för e-handlare. Erbjudandet omfattar bland annat en komplett checkout-lösning till e-handlare. Bolaget bedriver primärt verksamhet i Norden där kunderna består av små och stora företagskunder. Qliro grundades år 2014 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2025-10-22 10:00:00

Qliro AB (publ) (”Qliro” eller ”Bolaget”) lanserar idag Upsell 2.0 - nästa generations verktyg för merförsäljning i betalflödet. Den nya versionen ger handlare större flexibilitet och fler betalmöjligheter och är den första i sitt slag på den nordiska marknaden. Lanseringen sker i nära samarbete med Lyko och produkten kommer finnas tillgänglig för alla SME- och Enterprise-handlare.

Sedan introduktionen av Upsell år 2020 har funktionen bidragit till merförsäljning på över +100 miljoner kronor och används idag av flera ledande e-handlare, däribland Lyko, Nelly och Parfym. Genom Upsell kan handlare erbjuda relevanta tilläggsprodukter direkt i betalflödet vilket ökar både merförsäljning och genomsnittligt ordervärde.

Nu tar funktionen nästa kliv i samband med lanseringen av Upsell 2.0, som innebär att alla betalalternativ kommer finnas tillgängliga på alla Qliros marknader, och förbättrad teknisk prestanda. Detta innebär att populära betalalternativ som Swish, Apple Pay, Vipps och MobilePay, kommer nu finnas tillgängliga direkt i flödet med Upsell 2.0.

Produkten har utvecklats i nära samarbete med Lyko, som redan sett starka resultat efter implementering. Bland annat har merförsäljningen ökat med +88% i Sverige och med över +110% i Norge, Danmark och Finland under de första veckorna efter lansering.

I somras lanserades Qliros nya produktstrategi för Flywheel commerce, med ambitionen att inte bara höja handlarnas konvertering utan också maximera deras marginal per order samt skapa en wow-upplevelse efter köp som ökar kundlojalitet. Som en del i denna modell lanseras nu Upsell 2.0 för att stärka steg 2, Maximize, i Bolagets Flywheel-modell. Tidigare i år lanserades nästa generations kassa (Generation 3) för att lyfta Conversion, steg 1 i Flywheel samt nya CRM- och Lojalitetsintegrationer för att lyfta steg 3, Wow.

”Resultaten från lanseringen av Upsell 2.0 visar vilken effekt nästa generations merförsäljningslösning kan ha. Den nya versionen bygger på en mer modulär arkitektur med förbättrad prestanda och fullt stöd för alla betalmetoder på våra marknader, från Swish, Trustly och Apple Pay till Vipps och MobilePay. Det gör det enklare för handlare att integrera Upsell 2.0 sömlöst i betalflödet och därmed öka sitt genomsnittliga ordervärde. Vi fortsätter nu att utveckla våra produkter enligt vår mission för att erbjuda en upplevelse i världsklass för både handlare och deras kundresa”, säger Evelin Kaup, Chief Product & Technology Officer på Qliro.

“Qliro har varit en nära och innovativ partner under hela utvecklingen av Upsell 2.0. Den nya versionen har redan visat tydliga resultat och vi har sett en kraftig ökning i merförsäljning på samtliga marknader. För oss innebär produkten att vi kan maximera värdet i kundresan och öka försäljningen på ett sätt som känns naturligt för våra kunder. Samarbetet med Qliro har fungerat bra och gör det möjligt för oss att ligga i framkant inom e-handelsupplevelsen”, säger André Ihlar, Head of Online Sales på Lyko.

Upsell 2.0 börjar rullas ut till handlare i Norden under de kommande veckorna och kommer finnas tillgänglig att integrera mot för alla SME- och Enterprise-handlare.