Tisdag 11 November | 11:37:19 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-07-15 08:00 Kvartalsrapport 2026-Q2
2026-05-18 N/A Årsstämma
2026-04-28 08:00 Kvartalsrapport 2026-Q1
2026-02-10 08:00 Bokslutskommuniké 2025
2025-10-23 - Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-15 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-26 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2025-05-23 - Årsstämma
2025-04-24 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-06 - Bokslutskommuniké 2024
2024-12-13 - X-dag bonusutdelning NELLY 0.83
2024-12-12 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-10-25 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-12 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-14 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2024-05-13 - Årsstämma
2024-04-26 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-02 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-27 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-14 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-31 - Årsstämma
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2023-04-28 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-03-14 - Extra Bolagsstämma 2022
2023-02-03 - Bokslutskommuniké 2022
2022-10-25 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-15 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-13 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2022-05-12 - Årsstämma
2022-04-28 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-04 - Bokslutskommuniké 2021
2021-10-20 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-07-16 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-14 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2021-05-12 - Årsstämma
2021-04-21 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-04 - Bokslutskommuniké 2020
2020-12-28 - Split NELLY 10:1
2020-12-16 - Extra Bolagsstämma 2020
2020-10-21 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-07-15 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-13 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2020-05-12 - Årsstämma
2020-04-21 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-05 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-22 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-05-08 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2019-05-07 - Årsstämma
2019-04-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-05 - Bokslutskommuniké 2018
2018-10-19 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-07-13 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-23 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2018-05-22 - Årsstämma
2018-04-20 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-01-31 - Bokslutskommuniké 2017
2017-10-18 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-07-14 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-09 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2017-05-08 - Årsstämma
2017-04-19 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-01-25 - Bokslutskommuniké 2016
2016-10-20 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-07-14 - Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-24 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2016-05-23 - Årsstämma
2016-04-19 - Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-01-27 - Bokslutskommuniké 2015
2015-10-21 - Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-07-16 - Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-05-19 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2015-05-18 - Årsstämma
2015-04-21 - Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-01-28 - Bokslutskommuniké 2014
2014-11-21 - Extra Bolagsstämma 2014
2014-10-22 - Analytiker möte 2014
2014-10-22 - Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-07-16 - Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-05-14 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2014-05-13 - Årsstämma
2014-04-24 - Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-02-04 - Bokslutskommuniké 2013
2013-10-21 - Analytiker möte 2013
2013-10-21 - Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-07-17 - Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-05-15 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2013-05-14 - Extra Bolagsstämma 2013
2013-05-14 - Årsstämma
2013-04-17 - Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-02-08 - Bokslutskommuniké 2012
2012-10-17 - Analytiker möte 2012
2012-10-17 - Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-07-18 - Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-05-09 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2012-05-08 - Årsstämma
2012-04-18 - Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-02-23 - Kapitalmarknadsdag 2012
2012-02-01 - Bokslutskommuniké 2011
2011-10-17 - Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-07-18 - Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-05-17 - X-dag ordinarie utdelning NELLY 0.00 SEK
2011-05-16 - Årsstämma
2011-04-19 - Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-02-02 - Bokslutskommuniké 2010

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
Nelly Group är verksamt inom detaljhandelsbranschen. Bolaget erbjuder ett sortiment av kläder och accessoarer till huvudsakligen unga kvinnor i Norden. Kärnan är det egna varumärket som säljs i kombination med en portfölj av externa varumärken. Nelly säljer direkt till sin målgrupp via digitala kanaler, främst via bolagets egna hemsida. Bolaget grundades 2004 och verksamheten drivs från Borås.

Intresserad av bolagets nyckeltal?

Analysera bolaget i Börsdata!

Vem äger bolaget?

All ägardata du vill ha finns i Holdings!

2025-10-23 08:00:00

Q3 2025 - Kvartalet i korthet
• Nettoomsättningen uppgick till 283,7 (239,6) miljoner kronor, vilket motsvarade en ökning om 18,4% (1,4%)
• Bruttoresultatet uppgick till 161,2 (130,7) miljoner kronor vilket motsvarade en bruttomarginal om 56,8% (54,5%)
• Rörelseresultatet uppgick till 43,3 (25,1) miljoner kronor, vilket motsvarade en rörelsemarginal om 15,3% (10,5%)
• Resultatet efter skatt uppgick till 41,5 (22,3) miljoner kronor och resultatet per aktie uppgick till 1,38 (0,74) kronor
• Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -18,5 (-18,5) miljoner kronor
• Likvida medel uppgick per den 30 september till 226,7 (160,4) och kreditfaciliteterna förblev outnyttjade

9M 2025 - Första nio månaderna i korthet
• Nettoomsättningen uppgick till 893,1 (775,9) miljoner kronor, vilket motsvarade en ökning om 15,1% (2,2%)
• Bruttoresultatet uppgick till 486,0 (411,7) miljoner kronor vilket motsvarade en bruttomarginal om 54,4% (53,1%)
• Rörelseresultatet uppgick till 118,6 (57,0) miljoner kronor, vilket motsvarade en rörelsemarginal om 13,3% (7,3%)
• Resultatet efter skatt uppgick till 110,3 (47,1) miljoner kronor och resultatet per aktie uppgick till 3,68 (1,57) kronor
• Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 72,3 (82,8) miljoner kronor

Viktiga händelser under kvartalet
• Inga väsentliga händelser har rapporterats under kvartalet

Viktiga händelser efter kvartalets slut
• Inga väsentliga händelser har rapporterats efter kvartalets slut

Hög tillväxttakt och god lönsamhet under tredje kvartalet
Nelly levererade ett starkt tredje kvartal med fortsatt god tillväxt och lönsamhet, samtidigt som vi befäste varumärkets position på marknaden. Nettoomsättningen ökade med 18,4% (1,4%) och uppgick till 283,7 (239,6) miljoner kronor. Rörelseresultatet stärktes till 43,3 (25,1) miljoner kronor, vilket motsvarade en rörelsemarginal på 15,3% (10,5%). Vi har därmed hittills under 2025 uppnått en nettoomsättningstillväxt på 15,1% (2,2%) med en förbättrad rörelsemarginal jämfört med föregående år på 13,3% (7,3%) – ett resultat av vårt konsekventa fokus på att växa den lönsamma kärnaffären.

Växande kundbas och ett mer attraktivt varumärke drivet av sortimentet
Utöver det starka finansiella resultatet under tredje kvartalet är det glädjande att allt fler upptäcker Nelly och att varumärket tydligt fått ökat genomslag. Nykundsrekryteringen tog ytterligare fart, fler kunder återkom och den aktiva kundbasen växte för fjärde kvartalet i rad. Onlinetrafiken ökade med 9,9% jämfört med föregående år, drivet av mer träffsäker marknadsföring, och antalet ordrar steg med hela 20,2%. Vår regelbundna varumärkesmätning visar dessutom en fortsatt positiv trend, där allt fler inom vår målgrupp nu anger Nelly som sin favoritbutik.

Bakom kvartalets positiva utveckling ligger flera framgångsfaktorer, och främst är det vårt attraktiva och relevanta sortiment som fortsatt drivit både tillväxten och varumärkesförflyttningen. Försäljningsandelen av Nellys egna varumärken ökade till 62,2% (45,2%) och den externa varumärkesportföljen stärktes under vår- och sommarsäsongen med nya internationella namn som Puma och One Teaspoon. Vi drev under kvartalet kraftig tillväxt på framför allt jeans och sneakers där Nelly nu erbjuder ett, för vår målgrupp, ledande sortiment med egna produkter såväl som de bästa globala varumärkena inom respektive kategori. Stickat, byxor och skor ökade också i försäljning och i dessa kategorier finns fortsatt stor potential. Sammantaget förbättrades återigen sortimentets prestation mot föregående år med en högre bruttomarginal på 56,8% (54,5%) och en lägre returgrad på 26,1% (27,1%).

Långsiktiga ambitioner med riktade tillväxtsatsningar
Med fortsatt höga ambitioner för lönsam tillväxt arbetar vi nu med ett antal riktade satsningar där vi ser potential att bygga vidare på vår position. Sortimentet förblir den viktigaste tillväxtdrivaren i vår affär. Vi fortsätter därför att utveckla flera prioriterade kategorier inklusive jeans och sneakers, med kommande lanseringar av Diesel och Nike för att ytterligare höja attraktionskraften i vårt erbjudande. Även inom kategorier som stickat, toppar och byxor har Nelly en tydlig möjlighet att ta en ledande position och stärka sin roll som den självklara modedestinationen för vår målgrupp.

Parallellt med sortimentsutvecklingen investerar vi i att fördjupa Nellys närvaro på marknader med god tillväxtpotential. Etableringen av vår andra flaggskeppsbutik som slog upp dörrarna i början av oktober – denna gång mitt på Strøget i Köpenhamn – är en del av den satsningen med syfte att höja varumärkeskännedomen och driva positioneringen i Danmark och internationellt. Den nordiska marknaden utgör fortsatt kärnan i vår verksamhet men det finns också goda förutsättningar att växa utanför Norden – med Tyskland som nästa fokus. Att utöka vår närvaro i Tyskland är en långsiktig satsning som kräver investeringar och tid, men vi är övertygade om att Nellys kunderbjudande har stor bärkraft även där.

Jag vill som alltid avsluta med ett innerligt tack – till alla våra fantastiska kunder som inspirerar oss att ständigt bli bättre, och till hela Nelly-teamet som varje dag arbetar outtröttligt för att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder. Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med er ta Nelly till nya höjder.

Helena Karlinder-Östlundh,
VD Nelly Group AB

Nelly Group AB (publ)
Box 690
501 13, Borås
Org.nr 556035-6940
Styrelsens säte: Borås
Besöksadress: Lundbygatan 1, Borås

Webbsändning av delårsrapporten
Presentation av det andra kvartalet sker 23 oktober kl 9:00 och analytiker, investerare och media är inbjudna till webbsändningen. Presentationen kommer att hållas på engelska av Helena Karlinder-Östlundh, VD och Niklas Lingblom CFO. Webbsändningen kommer att göras tillgänglig på Nelly Groups webbplats.

Länk till webbsändningen: https://nelly.videosync.fi/2025-10-23-q3

Telefonnummer och PIN för de som inte har möjlighet att delta via webben (men som inte får ställa frågor vid Q&A): 

Finland: +358 9 4245 0972
Sweden: +46 8 525 07003
United Kingdom: +44 20 7043 5048
United States: +1 (774) 450-9900
 
Conference ID: 5002583#
User ID: 12897#