Måndag 24 November | 11:48:54 Europe / Stockholm
2025-11-24 11:10:00

Gamethrill har under kvartalet stärkt sin operativa bas genom kostnadseffektiviseringar, en större innehållsuppdatering i Wurm Online samt fortsatt utveckling av Kwizit inför kommande intäktsmodeller.

Flerårsöversikt koncernenQ3 2025Q3 2024Ack. Q3 2025Ack. Q3 2024Helår 2024
Totala intäkter (msek)1.51.74.54.97.9
EBITDA (msek)-0.3-0.3-1.0-0.9-0.1
Resultat efter finansiella poster (msek)-0.3-0.4-1.1-1.4-0.6
Balansomslutning (msek)6.46.46.46.47.0
Soliditet71,9 %77,6 %71,9 %77,6 %81,7 %
Resultat per aktie (kr)0.00.00.00.00.0
Antal aktier33 685 48333 685 48333 685 48333 685 48333 685 483






Flerårsöversikt moderbolagetQ3 2025Q3 2024Ack. Q3 2025Ack. Q3 2024Helår 2024
Totala intäkter (msek)0.70.92.12.02.8
EBITDA (msek)0.10.10.0-0.1-0.2
Resultat efter finansiella poster (msek)0.00.1-0.1-0.3-0.4
Balansomslutning (msek)10.010.210.010.210.0
Soliditet89,4 %89,5 %89,4 %89,5 %90,7 %
Resultat per aktie (kr)0.00.00.00.00.0

Gamethrill redovisar för tredje kvartalet 2025 en nettoomsättning om 1,5 MSEK (1,6) och ett resultat om -0,3 MSEK (-0,4).

Genom kvartalets kostnadseffektiviseringar bedöms bolagets årliga kostnader minska med cirka 0,5 MSEK, med gradvis resultatpåverkan från och med fjärde kvartalet 2025.

Wurm Online fortsätter att utgöra en stabil grund med en lojal och engagerad spelarbas. Under kvartalet lanserades en större innehållsuppdatering, inklusive nya Goblin Camps, utökade byggmöjligheter och kampanjer i Silver Shop. Syftet är att öka engagemanget och stärka förutsättningarna för återkommande intäkter.

Parallellt har utvecklingen av quizspelet Kwizit fortsatt enligt plan, med fokus på förbättrad funktionalitet och förberedelser för kommande intäktsmodeller. Kwizit är fortsatt kärnan i Gamethrills långsiktiga tillväxtstrategi.