2024-02-05 18:15:00

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL USA, KANADA, AUSTRALIEN ELLER JAPAN ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON SÅSOM DEFINIERAS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG

Den 30 januari 2024 meddelade Arwidsro Fastighets AB (publ) (”Arwidsro” eller ”Bolaget”) att Bolaget lanserat ett återköpserbjudande till innehavarna av Arwidsros utestående gröna obligationer (2022/2025) med ISIN SE0017232754 (”Obligationerna”) där Bolaget köper tillbaka Obligationerna till ett pris om 101,50% procent av nominellt belopp plus upplupen och obetald ränta (”Återköpserbjudandet”). Återköpserbjudandet löpte ut kl. 12:00 (CET) den 5 februari 2024 och gjordes i enlighet med villkoren beskrivna i återköpsdokumentet daterat 30 januari 2024 såsom uppdaterat 31 januari 2024. Arwidsro har mottagit återköpsinstruktioner till ett totalt aggregerat nominellt belopp motsvarande SEK 176 250 000 och avser att acceptera alla mottagna återköpsinstruktioner.

Arwidsro avser att fullfölja Återköpserbjudandet och priset för Obligationerna i Återköpserbjudandet är 101,50% av nominellt belopp. Arwidsro kommer på likviddagen även att erlägga upplupen och obetald ränta för Obligationerna på likviddagen för Återköpserbjudandet i enlighet med villkoren för Obligationerna. Likviddagen för Återköpserbjudandet förväntas vara den 20 februari 2024.
Danske Bank och Swedbank har agerat s.k. dealer managers för Återköpserbjudandet. Roschier Advokatbyrå har agerat legal rådgivare i samband med Återköpserbjudandet.

Dealer managers

Danske Bank: dcm_admin@danskebank.se