2024-02-01 17:00:00

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL USA, KANADA, AUSTRALIEN ELLER JAPAN ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON SÅSOM DEFINIERAS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG

Arwidsro Fastighets AB (publ) (”Arwidsro” eller ”Bolaget”) har framgångsrikt emitterat ett seniort icke-säkerställt grönt obligationslån om SEK 400,000,000 under ett ramverk om totalt SEK 600,000,000. Obligationerna har en löptid om 3 år och löper med en rörlig ränta om 3 månader STIBOR + 475 baspunkter (de ”Nya Gröna Obligationerna”). Arwidsro har för avsikt att notera de Nya Gröna Obligationerna på Nasdaq Stockholms företagsobligationslista för hållbara obligationer. Emissionslikviden från De Nya Gröna Obligationerna kommer att användas i enlighet med det gröna ramverket, inklusive för att köpa tillbaka utestående obligationer med ISIN SE0017232754 som förfaller i juli 2025.

Detta var den första emissionen under Arwidsros nya gröna ramverk. Transaktionen var kraftigt övertecknad med ett starkt intresse från såväl institutionella investerare som retailinvesterare.

Danske Bank & Swedbank har agerat joint bookrunners i samband med emissionen av de Nya Gröna Obligationerna. Swedbank har agerat Sole Structuring Advisor för det gröna ramverket. Roschier Advokatbyrå har agerat legal rådgivare i samband med emissionen av de Nya Gröna Obligationerna.

Dealer managers

Swedbank: +46 (0)8 700 90 22, liabilitymanagement@swedbank.se