2024-04-19 11:57:00

Arctic Blue Beverages AB (”Arctic Blue Beverages” eller ”Bolaget”) meddelade den 18 april 2024 att Bolaget har lanserat två nya dryckesprodukter inom ”Ready-to-Drink”-segmentet: Arctic Blue Long Drink Grapefruit och en sockerfri motsvarighet. Dessa produkter är baserade på den flerfaldigt prisbelönta Arctic Blue Gin, en aromatisk blandning av granskott, tallbarr och färska blåbärsbuskar, vilka kombineras med rent finskt vatten och grapefrukt i dryckerna. Detta ger en arktisk prägel på den klassiska long drinken som härstammar från 1952.

Arctic Blue Long Drink kommer att finnas tillgänglig i ca 350 K-Citymarket-, K-Supermarket- och K-Market-butiker, medan den sockerfria varianten kommer att erbjudas i ca 300 av de ovan nämnda butikerna. Dryckerna kommer successivt att bli tillgängliga i andra butiker samt i fler länder, i Finland kommer även HoReCa-sektorn att kunna köpa produkterna genom distributören Kespro.

Under fredagen den 19 april 2024 meddelade Arctic Blue Beverages att Bolaget har ingått två låneavtal, vardera uppgående till EUR 75k, från storägarna, Grizzly Hill Capital AB, som kontrolleras av styrelseledamoten Gustaf Björnberg, och Heino Group Oy, som kontrolleras av styrelseledamot Petri Heino. Lånen, som syftar till att stärka Bolagets rörelsekapital, löper till den sista januari år 2025.

Läs Analyst Groups kommentar här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av kommentar på Arctic Blue Beverages. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa kommentaren. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.