07:23:57 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-03-27 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-21 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 Årsstämma 2024
2024-05-23 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-27 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-24 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-16 Ordinarie utdelning AVENT B 0.00 SEK
2023-06-15 Årsstämma 2023
2023-05-25 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-03-30 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-24 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-17 Ordinarie utdelning AVENT B 0.00 SEK
2022-06-16 Årsstämma 2022
2022-05-26 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-03-30 Bokslutskommuniké 2021
2021-05-10 Årsstämma 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
Aventura Group är en digital varumärkes- och e-handelsgrupp fokuserad på den kinesiska konsumentmarknaden. Aventura Group utvecklar och investerar i varumärken och plattformar för att bygga varumärken i Kina. Nuvarande portfölj inkluderar dotterbolagen Aventura, TicToc Ventures, Aurora Beauty och Headway B2B. Aventura Group har sitt säte i Stockholm, och har kontor i Shanghai och Hong Kong.
2021-07-20 09:00:00

Aventura har idag ingått ett avtal med det danska snabbväxande direct-to-consumer smyckesbolaget Maria Black. Avtalet är av typen “Market Partnership” där Aventura tar ett helhetsansvar för att utveckla Maria Blacks verksamhet i Kina, både på nätet och i fysisk butik.

Maria Black är ett danskt varumärke som inbjuder till individualism och uttrycksfullhet genom sina unika smyckeskreationer. Bolaget säljer sina nyskapande smycken direkt till konsument främst i Norden, men även på nyckelmarknader i Europa och Japan. Sedan februari 2021 har Maria Black haft försäljning i Kina och på kort tid rönt stort intresse på den snabbt växande kinesiska smyckesmarknaden. Genom att inleda ett exklusivt samarbete med Aventura räknar bolaget att bygga och förstärka sin position som ett innovativt smyckesvarumärke i Kina.

“Jag är oerhört glad och stolt att i partnerskap med Aventura bygga en solid plattform för att kunna erbjuda kinesiska konsumenter möjligheten att uttrycka sig genom våra individualistiska och nytänkande smycken”, kommenterar Jesper Nykjær Jeppesen, VD på Maria Black.

Aventura kommer ta över ansvaret för den existerande e-handelsbutiken som Maria Black har i Kina idag. Målet är att skala varumärket genom att b.la. utveckla social försäljning och försäljningskanalerna för både online och offline. Samarbetet är av typen “Market Partnership” som är Aventuras intäktsdelningsmodell.

“Med rätt prioriteringar tror vi starkt på Maria Blacks potential i Kina eftersom varumärket tilltalar den alltmer sofistikerade kinesiska konsumenten Vi har tillsammans satt ihop en långsiktig plan och Aventura har kapaciteten att hjälpa Maria Black att ta en tydlig position på denna strategiskt viktiga marknad”, säger Gustav Åström, VD på Aventura.

Enligt det internationella analysbolaget Research and Markets var den totala smyckesmarknaden i Kina år 2020 värd cirka 800 miljarder kronor, och en växande andel av försäljningen görs via digitala kanaler.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Gustav Åström, VD | +86 158-0086-2274 | gustav.astrom@aventura.group

Om Aventura
Aventura Group AB (publ) är en Kina-fokuserad e-handels- och accelerator som skalar konsumentbolag i Kina. Sedan starten år 2011 har bolaget arbetat med ett brett utbud av internationella konsumentvarumärken, start-ups och investerare. Aventura Group AB är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och har sitt säte i Shanghai, med ytterligare kontor i Hong Kong och Stockholm. För mer information besök www.aventura.group.

Om Maria Black
Maria Black är ett snabbväxande smyckesbolag baserat i Nyhavn, Köpenhamn bestående av 35 passionerade medarbetare. Vi tror att tillsammans kan vi skapa en positiv påverkan på vår bransch genom att utmana status quo och flytta fram gränserna för vad ett typiskt smyckesbolag kan sträva efter. Detta gäller för allting från vår omfattande CSR-strategi (som lanseras under hösten 2021) till vår inställning till design och koncept, där vi bjuder in användaren till att utforska och omfamna sin individualism genom våra smycken.